Na hlavný obsah

Protimonopolný úrad potvrdil pre Slovenskú poštu pokutu za takmer 331 000 eur

Proti rozhodnutiu sa môže pošta brániť súdnou cestou.

Na snímke pracovníčka pri triedení zásielok v Hlavnom spracovateľskom stredisku Slovenskej pošty.
Na snímke pracovníčka pri triedení zásielok v Hlavnom spracovateľskom stredisku Slovenskej pošty. Foto: TASR

Slovenská pošta musí za nepredloženie požadovaných podkladov a informácií v určenej lehote a predloženie nepravdivých informácií zaplatiť pokutu 330 867 eur. Pokutu v druhostupňovom konaní potvrdila Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR, informoval o tom v stredu (5. 1.) úrad. Správne konanie spustil PMÚ v máji 2020.

„Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty. Rozhodnutie rady úradu nadobudlo právoplatnosť 22. decembra 2021,“ uviedol PMÚ.

Protimonopolný úrad prešetroval výrobu a doručovania hromadne podávaných listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok na území SR. V rámci tohto požiadal Slovenskú poštu o predloženie podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu.

Tie však pošta nepredložila v stanovenej lehote. Poskytla ich až po opakovaných urgenciách. Úrad ďalej identifikoval, že v niektorých prípadoch predložila nepravdivé informácie a podklady.

Pošta s rozhodnutím nesúhlasí

Proti rozhodnutiu sa môže Slovenská pošta brániť už len súdnou cestou. Aj keď je rozhodnutie PMÚ právoplatné, Slovenská pošta s ním nesúhlasí a je presvedčená, že poskytla úradu informácie, ktoré požadoval.

Vedúca odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová však pripustila, že v niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých rokov prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek, ktoré PMÚ pošte adresoval.

S tvrdením, že poskytla PMÚ nepravdivé informácie, však Slovenská pošta nesúhlasí, považuje takéto vyjadrenie za mimoriadne škodlivé a naštrbujúce dôveru širokej verejnosti a dôrazne sa voči nemu ohradzuje.

„Slovenská pošta sa v súčasnosti aj z tohto pohľadu uvedeným rozhodnutím detailne zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa jeho preskúmania súdom. Slovenská pošta, a. s., však i naďalej intenzívne komunikuje s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu,“ dodala Lukáčová.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko