Povianočné výpredaje oblečenia, elektroniky, kozmetiky ale aj potravín. Zľavy po krátkej vianočnej odmlke opäť prilákali do nákupných centier mnoho kupujúcich. V najnavštevovanejšom nákupnom centre na Slovensku štáb STVR stretol podobný počet návštevníkov ako pred Vianocami.
Obdobie pred sviatkami je tradične najsilnejšou obchodnou sezónou. Vedenie jedného z nákupných centier v Bratislave hlási, že prekročili hranicu 75-tisíc návštevníkov denne, čo je oproti vlaňajšku 14-percentný nárast. Podobne silné by malo byť aj povianočné obdobie.
„Obchody aktuálne ponúkajú výrazné povianočné zľavy a výpredaje, ktoré sú pre zákazníkov mimoriadne zaujímavé. Ide najmä o oblečenie, elektroniku, kozmetiku, ale aj potraviny,” objasňuje hovorkyňa OC Nivy Beáta Móriová.
Povianočným výpredajom sa v Správach venovala redaktorka Barbora Žiačiková:
Ľudom sa minuli zásoby potravín, boli vymeniť darčeky, ale najviac z nich prilákali povianočné zľavy a výpredaje. Kým v minulosti niektorí obchodníci umelo zvyšovali cenu a potom z nej vypočítali zľavu, od leta už vďaka Zákonu o ochrane spotrebiteľa takéto praktiky nehrozia. Zľavy sú preto ešte lákavejšie.
„Zľavy sú väčšinou okolo 50 percent, na už skoro 80 percentách celej prevádzky, takže dosť. Najviac väčšinou doplnky a spodná bielizeň, aj kabáty,“ hovorí visual merchandiser v Reserved Nina.
Mnoho ľudí si prišlo nakúpiť za darčekové karty. Nákupné centrá aj tento rok vo veľkom zaznamenali tento spôsob obdarovania blízkeho.