Na hlavný obsah

Japonská firma reaguje na starnutie populácie. Mladých neláka na vysoký plat, ale na alkohol a voľno „po opici“

Krajina má najstaršiu populáciu na svete.

Japonská firma reaguje na starnutie populácie. Mladých neláka na vysoký plat, ale na alkohol a voľno „po opici“
Japonská firma láka mladých alkoholom a voľnom "po opici". Foto: Unsplash

Japonská technologická firma so sídlom v Osake, sa rozhodla nelamentovať nad tým, že sa jej nedarí prilákať do svojich radov mladých pracovníkov. Naopak, vyšla im v ústrety s mimoriadne netradičnou ponukou. Starnutiu pracovnej sily a rastúcej konkurencii na trhu čelí tak, že dovoľuje ľuďom piť v práci alkohol a tiež ponúka tzv. voľno „po opici“.

Technologická spoločnosť Trust Ring Co sa rozhodla nestaviť na veľké platy, keďže si ich nemôže dovoliť dávať, nalákať nových zamestnancov sa preto snaží v skutku neobvyklým spôsobom.

Netradičnej metóde lákania zamestnancov japonskej firmy sa v relácii Dobré ráno, Slovensko! venovala redaktorka Anna Síposová:

Do kancelárií vedenie nainštalovalo výčap na pivo a ponúka aj ďalšie alkoholické nápoje. Koľko si ich môžu dať, však firma nehovorí. Čo sa týka voľna po bujarej noci, neznamená to automaticky deň voľna. Zamestnancom, ktorí chodia normálne na 9.00 h do práce, sa nič nestane, ak stihnú prísť do 12.00 h.

Situácia na japonskom pracovnom trhu práce je pomerne ťažká. Krajina má totiž vôbec najstaršiu populáciu na svete. Takmer tretina obyvateľov krajiny je staršia ako 65 rokov, čo je aj dôchodkový vek. To znamená, že krajina vychádzajúceho Slnka čelí naozaj výzve, pokiaľ ide o udržanie dostatočnej pracovnej sily. Firmy preto skúšajú aj po menej tradičné lákadlá.

Obmedzená pracovná ponuka by mohla spomaliť hospodársky rast. Firmy sa snažia robiť všetko preto, aby mladých zamestnancov získali. Niektoré ponúkajú študentom, že splatia ich študentské pôžičky a zaplatia im bývanie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet