Nižšia hladina vody odkryla časť dna Liptovskej Mary. Ľudia sa môžu prechádzať po inokedy zatopenej starej ceste z Liptovského Mikuláša do Ružomberka. Musia však prekonať železničnú trať a tým nielen porušujú zákon, ale najmä zbytočne riskujú svoje zdravie a životy.
Stovky ľudí sa prišli nielen z Liptova, ale aj iných okresov Slovenska pozrieť na inokedy zaplavenú starú cestu na dne Liptovskej Mary. Pešo sa dostali takmer dva kilometre od brehu, asi do jednej tretiny pôvodnej vodnej plochy.
Aby sa ľudia dostali na starú cestu na dne Liptovskej Mary, musia prekonať rušnú železničnú trať. Železnice ich žiadajú, aby cez koľaje nechodili.
„Pohybovať sa v obvode dráhy je prísne zakázané. A to dokonca ustanoveniami zákona o dráhach. Môže sa napríklad stať, že z vlaku môže trčať časť nákladu alebo tlaková vlna vyvolaná jazdou vlaku môže osobu v blízkosti koľajiska zhodiť. Pri prechádzaní cez koľajnice sa tiež môžu osoby potknúť a ťažko zraniť, a to aj s vážnymi následkami,“ priblížila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.
Nebezpečnému lákadlu na Liptove sa v Správach z regiónov venoval redaktor Milan Velecký:
Polícia rieši množstvo áut
Problém majú aj mestskí policajti. A to s množstvom áut, ktoré parkujú na ulici vedúcej k železničnému násypu.
„Vodiči parkujú buď na verejnej zeleni a takisto nedodržiavajú pravidlo voľného šesťmetrového úseku pri zastavení vozidla medzi vozidlom a krajnicou,“ vysvetlil náčelník Mestskej polície Liptovský Mikuláš Stanislav Bargel.
Za to im hrozí pokuta až 78 eur. Horšie môžu dopadnúť tí, ktorí autom prejdú až na inak zaplavené dno Liptovskej Mary.
„Výška hladiny sa môže prudko zmeniť v závislosti od počasia v povodí. Preto by mali používatelia myslieť na skutočnosť, že v zátopovej oblasti je zakázané parkovanie či kempovanie,“ dodal hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku Marián Bocák.
Hladina Liptovskej Mary je asi o jedenásť metrov nižšie, ako je jej maximum. K minimu jej však chýba ďalších štrnásť metrov. Ešte menej vody namerali v rokoch 1996, 2004 a 2006.