Expresy na hlavnej trati Bratislava – Žilina budú niekoľko dní výraznejšie meškať. Správca koľají ŽSR mení systém elektrického napájania na úseku pred Žilinou. K vlakom tak budú musieť pripriahať dieselové rušne. Niektoré spoje budú úplne odrieknuté, ďalšie nahradia autobusy.
Na Slovensku jazdia vlaky pod dvomi hlavnými sústavami – staršou jednosmernou, najmä na severe a východe krajiny a striedavou – na západe a juhu, ktorá sa teraz postupne rozširuje.
Po úspešnej modernizácii úseku od Púchova po Bytču v minulom roku nasleduje zmena jednosmernej trakcie na striedavú medzi Bytčou a stanicou Žilina-predmestie.
,,Železničná spoločnosť Slovensko od soboty 29.marca do pondelka 7. apríla upravuje dopravu v úseku Bytča – Žilina z dôvodu nevyhnutných stavebných prác, ktoré realizuje manažér železničnej infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky,“ informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický.
Obmedzeniam na železničnej trati Bratislava – Žilina sa v relácii Správy venoval redaktor STVR Martin Do:
Expresné vlaky, ktoré nebudú odrieknuté, budú na tomto úseku doplnené o naftový rušeň. Toto pripájanie spôsobí meškanie 25 minút.
,,Zároveň upravujeme cestovný poriadok expresných diaľkových vlakov a zásadne posilňujeme informačné kanály v súvislosti s touto zmenou,“ ozrejmil Drevický.
Počas výluky budú cez deň vlaky premávať len po jednej koľaji. V noci budú v prevádzke obe, takže nákladná doprava bude presunutá najmä na nočné hodiny.
,,Práce súvisia s modernizáciou trate a konverziou napätia trolejového vedenia, čo zvýši spoľahlivosť a efektivitu železničnej dopravy na trase Bratislava – Žilina – Košice,“ povedala hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.
Obmedzenia sa dotknú aj regionálnej dopravy. Osobné vlaky na trati Púchov – Žilina budú do 7. apríla nahradené autobusmi.