Pri výbere mobilného operátora je dôležité kvalitné porovnanie. Každý z operátorov sa snaží zákazníkov presvedčiť, že jeho služby sú najlepšie a najlacnejšie. Existujú prostriedky, pomocou ktorých si tieto služby vedia zákazníci porovnať.
„Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb pravidelne, na kvartálnej báze, sleduje ponuky mobilných operátorov. Robíme tak prostredníctvom webových stránok operátorov, ale aj návštevou kamenných predajní a zákazníckych centier, kde porovnávame ponuky na základe letákov a propagačných materiálov. Tieto údaje potom spracovávame na úrade,“ vysvetľuje riaditeľ odboru regulácie elektronických komunikácií RÚ Ivan Martyák.
Úrad sa zameriava na takzvané produktové koše. Z dvanástich existujúcich produktových košov sa päť skladá iba z dátových produktov a zvyšných sedem z kombinácie dátových produktov a hlasových služieb. Výsledky porovnania všetkých mobilných operátorov sú zverejňované na internetovej stránke úradu. Záujemcovia si vedia jednoducho identifikovať najvýhodnejšiu ponuku v rámci jednotlivých produktových košov.
Výberu operátora sme sa venovali v relácii Peniaze:
„Pri zvažovaní mobilných služieb alebo mobilných produktov si každý zákazník musí uvedomiť, aké má svoje vlastné preferencie. To znamená, či je to zákazník, ktorý spotrebuje dáta alebo spotrebuje volania. Niektorí zákazníci spotrebujú oboje. Toto je teda určite hlavné kritérium,“ vysvetľuje Martyák.
„Vedľajšími kritériami môže byť kvalita služby, to znamená dostupnosť signálu. V neposlednom rade je určite kritériom aj zákaznícka podpora, teda ako sa operátor správa k danému zákazníkovi v prípade poruchy služby, nekvality služby či reklamácie,“ pokračuje.
„Zákazník sa môže rozhodovať aj podľa toho, čím je výhodnejšie mať paušál alebo tzv. predplatenku, čiže kredit. Niekomu vyhovuje dobíjanie si kreditu, vtedy má kontrolu nad svojím účtom. V prípade paušálu tú kontrolu nad účtom nemá, ale zase má tú službu kontinuálne neprerušenú,“ dodáva.