Človek si môže zahatať cestu k spotrebnému úveru v prípade, ak mal v minulosti problémy so splátkami. Negatívny záznam v úverovom registri niekedy ostáva aj nejaký čas po tom, čo klient splatí svoj dlh.
“Je možné, samozrejme, aj nejaké individuálne posudzovanie. Aj napriek tomu, že klient mal nejaké finančné ťažkosti v minulosti, všetko závisí od aktuálnej finančnej situácie klienta,“ uviedol PR manažér VÚB banky Dominik Miša.
Banka v prvom rade preveruje, aká je platobná disciplína klienta z minulosti. “To znamená, či sa pravidelne nedostáva do omeškania so splátkami alebo so splácaním záväzkov k štátu,“ vysvetlila hovorkyňa ČSOB banky Anna Jamborová.
Druhou veľmi dôležitou aj legislatívne danou povinnosťou je preverovať, aká je už súčasná miera zadlženia daného klienta alebo žiadateľa. Jamborová vysvetlila, že sa preveruje, či existuje priestor na to, aby mal klient ešte vyššie záväzky k banke. Berie sa pri tom do úvahy jeho príjem, výdavky a už existujúce úvery.
“Klienti s horšou úverovou históriou môžu mať samozrejme aj vyššiu úrokovú sadzbu pri spotrebnom úvere. Banka si tam zohľadňuje nejaké riziko v prípade nesplácania úveru,“ dodal Miša.
Spotrebnému úveru sme sa venovali v relácii STVR Peniaze: