Na hlavný obsah

Most pri popradskej nemocnici je v havarijnom stave. Investujú milióny eur, aby ho podopreli, potom ho plánujú zbúrať

Neskôr most pri nemocnici zbúrajú.

Most pri popradskej nemocnici je v havarijnom stave. Investujú milióny eur, aby ho podopreli, potom ho plánujú zbúrať
Práce na moste v Poprade 6. 5. 2025. Foto: TASR/Adriána Hudecová

Most pri nemocnici v Poprade zatvorili pred týždňom, aby ho mohli podoprieť. Bude to stáť takmer šesť miliónov eur. Most je v havarijnom stave. Cestári potvrdili, že ho neskôr zbúrajú a postavia nanovo. Prečo ho teda len dočasne podopierajú a nepristúpili hneď k jeho komplexnej oprave, kompetentní vysvetlili na utorkovom (6. 5.) kontrolnom dni v Poprade.

„Momentálne je nasadených 30 pracovníkov plus strojníci a vodiči,“ uviedol stavbyvedúci Dušan Šelemba.

Robí sa na moste, ale najmä pod ním, kde ako skladačku robotníci spájajú jednotlivé diely ťažkej podpornej konštrukcie. „Bude tu 24 podperných veží o celkovej hmotnosti 150 ton,“ dodal Šelemba.

Slovenská správa ciest avizovala, že podopieranie mosta by mali ukončiť do 19. mája. Potom most otvoria. Práce idú podľa harmonogramu.

Oprave mosta v Poprade sa v Správach z regiónov venovala redaktorka Ivana Ratkovská:

Zdroj: STVR

Most v havarijnom stave bude podopretý najmenej dva roky, keď pod ním budú modernizovať železničnú trať. Ide o to, aby vydržal nápor dopravy.

„Zvýši to únosnosť mosta z ôsmich ton, ktorá bola doteraz pred podopretím, na 46 ton,“ spresnil Šelemba. Podopieranie mosta, ktorý aj tak potrebuje rozsiahlu rekonštrukciu, si vyžiada viac ako päť a pol milióna eur.

„Aj keď to stojí nejaké peniaze. Chceme ale, aby bol dopad na mesto, na premávku, čo najnižší,“ uviedol štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Igor Choma.

„Keby sme súčasne začali dnes búrať a stavať nový most, hovoríme minimálne o 18 mesiacoch nepoužiteľnosti tejto trasy,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Norbert Polievka. To je podľa jeho slov neprípustné. „Preto sme museli zvoliť toto dočasné riešenie,“ vysvetlil.

Alternatíva za iný most

Rekonštrukcia železnice si totiž vyžiada úplné uzavretie mosta v inej časti mesta. A tento podopretý most pri nemocnici musí slúžiť vodičom ako obchádzková trasa. „Takže akonáhle sa dokončí podopretie, dôjde k uzavretiu most na 1/66,“ potvrdil Choma.

Tam však nateraz nie je uzavreté majetkoprávne usporiadanie pozemkov, na ktorých plánujú rozšíriť cestu na štyri pruhy.

„Pripravené je aj alternatívne riešenie, ktoré by mohlo zabezpečiť rozšírenie tej cesty,“ uviedol Polievka. V Poprade treba s dynamickými zmenami v doprave rátať najbližšie dva roky.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny