Na hlavný obsah

Asociácia taxikárov chce chrániť cestujúcich. Žiada vodičov len so slovenským či európskym vodičským preukazom

Súkromníci sa zmien obávajú.

taxíky
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Asociácia taxikárov žiada, aby na Slovensku jazdili v taxíkoch iba vodiči so slovenským alebo európskym vodičským preukazom. Tvrdí, že chce chrániť bezpečnosť cestujúcich. Skúšky z autoškoly sa môžu podľa nich v tretích krajinách výrazne líšiť.

Ak má človek vodičský preukaz z Európskej únie a chce na Slovensku pracovať ako taxikár, stačí, aby požiadal o slovenský a zaplatil poplatok.

„V prípade, že ide od človeka mimo Európskej únie, je to komplikovanejšie, lebo overovanie sa robí podľa dohovoru vodičských preukazov z Viedne alebo Ženevy a musia to overiť a stojí to viac,“ potvrdil dopraný analytik Jozef Drahovský.

Slováci rovnako ako všetci Európania robia podľa Asociácie taxikárov pomerne náročné skúšky v autoškole. Asociácia preto iniciovala petíciu, aby ich robili aj cudzinci z tretích krajín.

Požiadavkám i obavám taxikárov sa v Správach venovala redaktorka Rebeka Filandová:

Zdroj: STVR

Ohrozujú životy

„My nevieme v Uzbekistane, alebo v Kazachstane, alebo v Turecku, v Srbsku, na Ukrajine, aké sú tam podmienky, či sa ozaj skladajú skúšky, či to je náročné alebo len formálne. A taký človek sem potom príde a vozí ľudí a ohrozuje životy,“ vyhlásil predseda Asociácie taxikárov Slovenskej republiky Branislav Masár.

„Je to skôr otázka na ministerstvo dopravy. Ja sa nebránim, aby sme debatovali a prijali také riešenie, ktoré bude najrozumnejšie. Je to pre mňa nová vec, ale treba si o tom prejsť, zvážiť si pozitíva a negatíva,“ uviedol minister vnútra SR Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD).

Súkromná spoločnosť, ktorá prevádzkuje taxi služby, sa možných zmien obáva.

„Vyššie percento zahraničných partnerských vodičov evidujeme v Bratislave. Vo zvyšku Slovenska ich je absolútne minimum. Ak by k podobnej zmene došlo, obávame sa zvýšenia byrokratickej záťaže na záujemcov o túto prácu bez toho, aby bol jasný prínos takéhoto opatrenia,“ uviedol generálny manažér spoločnosti Bolt pre Českú republiku a Slovensko Josef Rückl.


Dôležitý je podľa asociácie aj technický stav vozidiel, na ktorých taxikári jazdia. V petícii preto žiadajú, aby autá neboli staršie ako 12 rokov a spĺňali minimálne ekologické štandardy, konkrétne normu EURO-5.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika