Modernizácia medzinárodného železničného koridoru medzi Bratislavou a štátnou hranicou s Českom pokračuje. Cestujúcich čaká rýchlejšia a bezpečnejšia doprava. Medzitým sú však nutné obmedzenia aj na cestách. Pre zatvorené priecestie sa v obci Zohor šoféri neraz posúvajú v kolónach.
Už krátko po siedmej ráno sa závory zatvárajú každú chvíľu. Tvorí sa pred nimi dlhý rad. Ľudia smerujú do hlavného mesta za prácou či s deťmi do škôl.
Jedným z dôvodov intenzívnejšej dopravy v obci Zohor je uzatvorené priecestie, ktoré vedie z Vysokej pri Morave do Stupavy. Nahradiť ho má nadjazd.
Aká je situácia na cestách počas rekonštrukcie železnice na Záhorí, zisťovala v relácii Správy redaktorka STVR Soňa Cipínová:
„Vysoká a Záhorská Ves, tí, ktorí nejdú na diaľnicu a chodili priamo do Stupavy, teraz chodia cez toto priecestie, vlastne taký lievik sme tam,“ povedal starosta Zohora Martin Zálesňák.
V rámci modernizácie nezostane na tejto trati ani jedno úrovňové priecestie, niektoré zrušia úplne a niektoré zasa nahradia nadjazdom či podjazdom.
„Podľa vývoja postupu prác bude v máji 2026 nasledovať uzatvorenie železničného priecestia priamo v obci Zohor, ktoré bude nahradené nadjazdom. V spomínanom období plánujeme uzatvoriť aj železničné priecestia v Devínskom jazere a pri čučoriedkovej farme, ktoré budú nahradené spoločným nadjazdom,“ informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.
Starosta hovorí, že treba vydržať. Odmenou by mala byť rýchlejšia a plynulejšia cesta, napríklad do práce. „Našej obci sa v rámci tejto stavby ako jedinej podarilo vyrokovať obchvat, takže v budúcnosti, za dva roky, dúfam, že bude v dedine veľmi odľahčená doprava,“ poznamenal Zálesňák.
Bezpečnejšie by to malo byť aj na stanici, kde sú aktuálne vybudované dočasné nástupištia. Nahradí ich podchod. Zatiaľ však, podobne ako šoféri, tak aj cestujúci, musia počítať s dočasným nepohodlím, ale aj s výlukovým grafikonom.