Prezident Peter Pellegrini, respektíve Kancelária prezidenta SR, sa dopustila komunikačného prešľapu. Zo začiatku totiž používala vo svojich výstupoch namiesto štandardy prezidenta republiky kampaňové logo, pozostávajúce z iniciály prezidenta v červenom poli. Za chybu v komunikácii to označil odborník na protokol a etiketu Marek Trubač, ktorý zhodnotil prezidentove komunikačné stratégie po prvom roku jeho pôsobenia.
Toto logo nahradilo štátny symbol, štandardu prezidenta, aj na oficiálnom webovom sídle hlavy štátu. Tento detail neušiel ani médiám, ktoré na zmenu rýchlo upozornili. Podľa Trubača sa komunikačný tím Petra Pellegriniho po chybe „rýchlo prebudil“.
„Viesť kampaň s efektívnym logom je fajn, ale určite toto bolo trocha prichytené za vlasy. Jedine prezident republiky môže využívať štandardu pre svoje označenie, to je najlepší odznak toho, kto sa chcel dostať do kresla prvého občana štátu. Ním je prezident Peter Pellegrini, ktorý má štandardu právom používať,“ vysvetlil komunikačný a protokolárny expert.
Trubač všetky ostatné aktivity prezidenta vníma ako protokolárne skvelo zvládnuté. Pripustil tiež, že ho do funkcie mohli pripraviť jeho predošlé funkcie. Pellegrini totiž v politike pôsobí už 20 rokov a zastával okrem iného aj všetky ostatné funkcie najvyšších ústavných činiteľov.
Ako premiér pôsobil po odchode Roberta Fica v roku 2018, predsedom parlamentu bol po voľbách v roku 2023, resp. pred odchodom do prezidentského paláca. Pôsobil taktiež ako viacnásobný minister, konkrétne na rezortoch financií, zdravotníctva aj školstva.
„Je to človek v ešte relatívne mladom veku, je plný energie a je to človek, ktorý vie veľmi empaticky komunikovať so svojím publikom, a nielen so svojimi voličmi, ale aj s oponentmi. Kultivované vystupovanie mu dáva predpoklad byť dobrým prezidentom alebo dobrým komunikátorom z Prezidentského paláca,“ zhodnotil Trubač.