Na cestnom moste neďaleko obce Brodské bol stavebný ruch. Spadla z neho časť rovno na železničný koridor do Česka. Statici rozhodli, že preč musí ísť aj rímsa na druhej strane cesty. V akom technickom stave most aktuálne je, ukáže celkový odborný posudok.
V sobotu (31. 5.) poobede spadlo na koľaj v úseku trate Kúty-Brodské zábradlie s časťou cestného mosta. Našťastie bola cez víkend výluka a vlaky po koľaji nejazdili. Spadnuté časti odstránili, ako aj zvyšky rímsy. V stredu (4. 6.) už nebolo zábradlie ani na opačnej strane.
Na moste boli robotníci, stroje i 50-tonový žeriav, ktorý odstraňoval rímsu z druhej strany mosta. „Časti rímsy sú ukotvené na žeriave, aby nemohli spadnúť počas týchto deliacich prác. Znamená to, že musíme oddiletovať na isté časti, bloky, tieto betónové kusy,“ hovorí riaditeľ firmy Detonics, s. a. Ján Fehér.
Zrúteniu zábradlia na moste sa v Správach z regiónov venovala redaktorka Soňa Cipínová:
Všetko počas premávky tak na moste, ako aj pod mostom. „Vďaka úspešnej demontáži rímsy a vykonaniu potrebných kontrolných opatrení pre bezpečné spustenie železničnej dopravy sa podarilo obnoviť prevádzku už 3. júna 2025,“ uvádza hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.
Pri pohľade na staré zhrdzavené zábradlie ležiace na koľajisku ľudí zaujíma, či a ako často sa o tieto stavby kompetentní starajú.
„V roku 2023 bola vykonaná celková diagnostika mosta. Na jej základe bol stavebno-technický stav mosta hodnotený stupňom VI – veľmi zlý. Zostatková životnosť bola vypočítaná na štyri až päť rokov. Príčiny kolapsu rímsy zisťujeme,“ dodáva hovorkyňa Slovenskej správy ciest Jana Lukáčová.
Nateraz je pred mostom z oboch strán znížená rýchlosť. Premávku presmerovali do jedného jazdného pruhu, ktorý striedavo riadi semafor.