Na hlavný obsah

Stavba železničného uzla v Žiline bude stáť vyše 390 miliónov. Geologické podložie spôsobilo takmer ročné omeškanie

Stavba je v omeškaní približne 340 dní.

Stavba železničného uzla v Žiline bude stáť vyše 390 miliónov. Geologické podložie spôsobilo takmer ročné omeškanie
Na archívnej snímke stavebné práce počas modernizácie železničného uzla Žilina. Foto: TASR/Daniel Stehlík

Na stavbe železničného uzla v Žiline preinvestovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zatiaľ 330 miliónov eur. Celková zazmluvnená hodnota diela je 392 miliónov eur. Na utorkovom (3. 6.) tlačovom brífingu po kontrolnom dni na stavbe o tom informoval generálny riaditeľ ŽSR Ivan Bednárik.

„So stavbou sme v omeškaní oproti pôvodnému plánu približne o 340 dní. Omeškanie spôsobilo predovšetkým geologické podložie. Pevne však verím, že zhotoviteľ nám stavbu odovzdá do užívania na konci tohto roka. Budúci rok nás čaká prepnutie trakčnej sústavy z jednosmernej na striedavú, čo je však vec, ktorá sa nedotkne ani cestujúcich a ani obyvateľov Žiliny,“ uviedol Bednárik.

So stavbou susedí futbalový štadión

Minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) poznamenal, že stavba je pod drobnohľadom aj v súvislosti s blížiacim sa futbalovým európskym šampionátom do 21 rokov, keďže žilinský futbalový štadión bezprostredne susedí so stavbou.

„Sľúbili sme, že sa nám podarí dokončiť podchody, ktoré budú potrebné na presun fanúšikov, či už zo štadióna, alebo na štadión. S radosťou môžem konštatovať, že v stredu (4. 6.) sa podchod na Kysuckej ulici pre peších spúšťa do prevádzky, pričom podchod na železničnej stanici už v prevádzke je,“ podotkol Ráž.

Spomenutý podchod na Kysuckej ulici je uzavretý pre motoristov už viac ako 30 mesiacov a sprístupnia ho iba pre peších. „O dva – tri mesiace ho otvoríme pre motoristov. Zvyšujeme v ňom prejazdnú kapacitu a budú v ňom štyri jazdné pruhy namiesto doterajších dvoch,“ upozornil generálny riaditeľ ŽSR.

Stavba železničného uzla Žilina má dĺžku asi 14 kilometrov v smere východ – západ a 2,3 kilometra v smere sever – juh. Projekt financujú z eurofondov.

Pôvodná hodnota zákazky bola vyše 320 miliónov eur. Zmluvu o dielo podpísali v novembri 2020. Modernizáciu železnice zabezpečuje Združenie Pod Dubňom na čele so spoločnosťou Strabag.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika