Na hlavný obsah

V Prešovskom kraji platí nový autobusový poriadok. Niektoré obce zostali úplne odstrihnuté, cestujúci sa sťažujú

Niektoré spoje sú neekonomické na prevádzku.

V Prešovskom kraji platí nový autobusový poriadok. Niektoré obce zostali úplne odstrihnuté, cestujúci sa sťažujú
Niektorí cestujúci zostali po zmene poriadku sklamaní. Foto: STVR

Pre autobusovú dopravu v Prešovskom kraji platí od soboty (28. 6.) nový cestovný poriadok. Integrovaný dopravný systém sa v ňom snaží zabezpečiť spojenie miest pravidelnými hodinovými, niekde aj polhodinovými intervalmi. Problém s dopravou však budú mať ľudia v malých obciach. Zrušili spoje, ktoré prevážali menej ako štyroch pasažierov.

Dostať sa z práce po popoludňajšej zmene či docestovať do Humenného na nočnú bude problém pre ženy z Vyšných Ladičkoviec. Spoj viezol len dve ženy. Teraz musia zo susednej obce ísť dva km nocou peši.

„Objavujú sa tu aj medvede. Je 21. storočie a my sa vraciame 30 rokov dozadu, kde ženy tiež museli chodiť peši z práce,“ hovorí starostka obce Vyšné Ladičkovce Martina Bobaľová.

Starostka už podala sťažnosť. Škrty posledných spojov obmedzia aj ďalších obyvateľov. „Smer Vyšná, Nižná Voľa sa zruší posledný autobus. Pre tých, ktorí to využívali, to nie je ideálna správa,“ pridáva sa regionálny poslanec za okres Bardejov Marek Hudák.

Zmene dopravného poriadku na východe Slovenska sa v Správach venovala redaktorka Diana Murdziková:

Rozhodujúci je počet

Počet cestujúcich je však rozhodujúci. „Tam, kde je počet cestujúcich blízky nule, alebo niekde v intervale od nula až štyria cestujúci, je to krajné riešenie,“ vysvetľuje konateľ IDS Východ Milan Škorupa.

Rušenie spojov je nepríjemná téma. Uznáva to aj odborník na dopravu. „Obzvlášť rušenie spojov do malých obcí. Avšak treba si položiť otázku, či je efektívne a ekonomicky udržateľné prevádzkovať linky, kde jazdí skutočne len zopár cestujúcich,“ uvádza odborník na dopravu Tomáš Burger.

„V priebehu leta je možné vychytať spätnú väzbu a nájsť riešenia pre oprávnené požiadavky,“ pokračuje Škorupa.

Nový cestovný poriadok je však lepšie nastavený na trasách, kde cestujúci prestupujú. Napríklad v Lipanoch, z vlaku do autobusu. „Určite najväčším pozitívom je zladenie prestupov. Znamená to, že ak prídem niekde vlakom, neodíde mi autobus päť minút predtým, ale budú na seba čakať,“ vysvetľuje Burger.

„Snažíme sa posilniť spojenie na Starú Ľubovňu, aby sme dostali viac cestujúcich do verejnej dopravy,“ dodáva regionálny poslanec za okres Sabinov Vladimír Jánošík.

Cestujúci navyše u všetkých dopravcov už môžu platiť kartou.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko