Na hlavný obsah

Elektrifikácia železničnej trate na Zemplíne sa predĺži: Dôvodom sú technické a realizačné problémy

Práce na modernizácii železničnej trate na Zemplíne sa začali v máji 2023.

Elektrifikácia železničnej trate na Zemplíne sa predĺži: Dôvodom sú technické a realizačné problémy
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v rekonštrukcii. Foto: TASR/Roman Hanc

Pravidelná elektrická prevádzka na železničnej trati medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným by sa mala začať až v decembri. Pôvodne bolo ukončenie stavebných prác na elektrifikácii a komplexnej rekonštrukcii trate naplánované na júl tohto roka. Ako uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Petra Lániková, dôvodom sú technické a realizačné problémy.

„Pri realizácii výstavby boli zaznamenané niektoré skutočnosti, ktoré si vyžiadali prepracovanie a doplnenie projektovej dokumentácie, najmä na časti úseku trate Michalovce – Bánovce nad Ondavou. Konkrétne išlo o oceľový most pri Laškovciach a rekonštrukciu budovy trakčnej meniarne v Bánovciach nad Ondavou,“ uviedla hovorkyňa.

V súčasnosti je stavba podľa ŽSR vo vysokom štádiu rozpracovanosti. Úsek Humenné – Strážske je už v predčasnom užívaní a železničná doprava je na ňom spustená. Práce pokračujú najmä v železničnej stanici Michalovce, kde prebieha kladenie koľají a výhybiek, budovanie podchodu, nástupišťa, zastrešenia, káblovodov, zabezpečovacieho zariadenia a trakčného vedenia.

„Realizujú sa práce v celom traťovom úseku Michalovce – ŽST Bánovce tak, aby bolo všetko dokončené, odskúšané a uvedené do prevádzky do konca roka 2025,“ dodala Lániková. Na projekte sa priebežne vyskytujú menšie technické a projekčné problémy, ktoré sa podľa hovorkyne riešia operatívne.

Práce na modernizácii železničnej trate na Zemplíne sa začali v máji 2023. K dnešnému dňu je preinvestovaných 159 miliónov eur. Celkové náklady stavby sú podľa zmluvy o dielo 216 miliónov eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny