Namiesto bezstarostnej dovolenky pri Červenom mori si hľadajú možnosti, ako sa dostanú späť domov. Niektorým klientom skrachovanej cestovnej kancelárie Happy Travel poisťovňa nezabezpečí ani repatriáciu, ani ich neodškodní. A to aj napriek tomu, že majú poistenie. Zo zákona na to nárok nemajú.
Cez sociálne siete sme v kontakte s viacerými poškodenými klientami cestovnej kancelárie Happy Travel, ktorí si od nej nekúpili celé zájazdy, ale iba letenky. Aktuálne sa mnohí nachádzajú v Egypte, no a teraz riešia, že cestu domov si musia zabezpečiť sami. V podobnej situácii je aj pani Mária, s ktorou sme sa spojili telefonicky.
„Kúpili sme si štyri letenky na tri týždne od 29. júna do 20. júla a platili sme za ne 1 836 eur,“ priblížila poškodená klientka CK Happy Travel Mária.
Do Egypta tak odcestovali ešte pred krachom cestovky. So spiatočným letom, za ktorý už zaplatili, rátať nemôžu. Letecká spoločnosť im oznámila, že cestovná kancelária za letenky nezaplatila, a tak si hľadajú nové. Pani Mária hovorí, že musia konať, voľných miest podľa nej ubúda. „Pozerali sme, koľko nás to vyjde, no minimálne dvesto eur na osobu,“ dodala.
Krachu cestovnej kancelárie Happy Travel sa v Správach venoval redaktor Radoslav Šebo:
Poisťovňa letenky nepreplatí
Kontaktovali aj poisťovňu. Tá im oznámila, že pre nich nezabezpečí repatriáciu a že im nečerpané služby, a teda v tomto prípade letenky, nepreplatí.
„Nejde o zájazd a podľa Zákona o zájazdoch nemajú nárok na poistné plnenie,“ vysvetlila manažérka externej komunikácie poisťovne Generali Monika Majerčíková.
„Zájazd tvoria minimálne dve služby cestovného ruchu, takže ak si klient zakúpil v cestovnej kancelárii iba jednu službu, napríklad letenku, alebo iba ubytovanie bez ďalších služieb, tak v takom prípade poistenie pre prípad úpadku na takúto konkrétnu danú službu neplatí,“ priblížil generálny tajomník Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Radoslav Oliver Košík.
Koľkých dovolenkárov sa tento problém týka, nám majiteľ cestovnej kancelárie do uzávierky nespresnil. Oliver Košík však hovorí, že aj keď nepochodia v poisťovni, nemusí byť všetko stratené.
„Klient má však právo, v prípade, že bude vyhlásený konkurz takéhoto skrachovaného subjektu, prihlásiť sa do konkurzu a potom uplatniť si svoju pohľadávku prostredníctvom konkurzu,“ vysvetlil.