Vo viac ako sedemkilometrovom diaľničnom tuneli Višňové ukončili betonáž oboch tunelových rúr. Práce na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala sa tak posúvajú do predfinálnej etapy. Informoval o tom minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) .
„Máme za sebou významný míľnik tejto stavby. Pred pár hodinami vyšiel ‚finišér‘ z druhej tunelovej rúry, a tak máme v oboch tuneloch vybetónovanú vozovku. Je to významný krok k tomu, aby sme túto stavbu odovzdali čo najskôr. Zmluvný termín je február 2026, ale my stále dúfame, že sa to podarí do konca roka,“ doplnil minister.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Filipa Macháčka je ukončenie betónovania vozovky oboch tunelových rúr významným míľnikom, aby sa mohlo pokračovať v ďalších nadväzujúcich prácach.
„Je tu 720 kilometrov káblov, z ktorých je položených 560 kilometrov, máme 1 039 LED svietidiel, z ktorých sú nainštalované dve tretiny. Z 84 ventilátorov je nainštalovaných 42. Rozhodujúci diel je teraz na zhotoviteľovi technologickej časti tunela. Ten polrok bude extrémne náročný, aby sa nám podarilo to, čo chceme,“ doplnil Macháček.
Dokončeniu betonáže na Višňovom sa v relácii Správy venoval redaktor Dominik Veľas:
Výzvou budú funkčné skúšky
Obrovskou výzvou podľa neho budú funkčné skúšky. Odštartujú na jeseň. NDS ich skrátila tak, aby sa mohli automobily na diaľnicu pustiť čo najskôr a zároveň aby všetky skúšky prebehli hladko a bez nedostatkov.
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra.
„Ak vezmeme do úvahy, že prieskumná štôlňa sa začala raziť v roku 1998, tak sa na tejto stavbe vystriedalo už 13 ministrov dopravy vrátane mňa. Robíme všetko pre to, aby naša administratíva príbeh menom Višňové konečne uzavrela,“ zdôraznil Ráž.
O výstavbe tunela Višňové aj novinkách v doprave sme sa v relácii Aktuálne :24 rozprávali s dopravným analytikom Jozefom Drahovským: