Na hlavný obsah

Slováci, ktorí uviazli na letisku v Larnake, čakali na lietadlo hodiny. Cestovky tieto situácie ovplyvniť nevedia

Delegát otázku leteckej dopravy nerieši.

Slováci, ktorí uviazli na letisku v Larnake, čakali na lietadlo hodiny. Cestovky tieto situácie ovplyvniť nevedia
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Bez pomoci delegáta aj informácií o tom, kedy odletia. Takto nám opísali svoju skúsenosť diváci, ktorí na niekoľko hodín uviazli na letisku na ostrove Cyprus. Podľa zástupcu cestovných kancelárií takéto situácie ovplyvniť nevedia.

Odpočinok pri mori vystriedal stres. Na videu, ktoré nám poslal divák, je viac ako 180 dovolenkárov, ktorí nevedeli, kedy sa dostanú domov. Na Slovensko mali odletieť večer, podarilo sa im to však až v skorých ranných hodinách.

Situácii na letisku v Larnake na Cypre sa v relácii Správy venoval redaktor STVR Boris Novotňák:

„Z Larnaky sme mali odletieť do Košíc. Košice nám neposlali lietadlo. Udrel do neho blesk. Delegátky o všetkom vedeli, nechali nás na letisku,“ hovorila jedna z cestujúcich.

„Nikto o ničom nevie, nikto s nami nechce komunikovať, sú tu malé deti,“ opisovala ďalšia cestujúca. Za riešenie takýchto situácií je totiž podľa zástupcu cestovných kancelárií zodpovedná letecká spoločnosť.

Pridelený delegát otázku leteckej dopravy nerieši. Jeho zodpovednosť sa končí za bránami check-inu. Meniť sa podľa neho nedá ani čas, keď po dovolenkárov príde doprava na letisko.

„Vo väčšine prípadov žiada letecký prepravca a pozemná správa letiska, aby klienti boli na mieste v plánovanom čase odletu a nie až pred tým, ako je známe, kedy lietadlo odletí v nejakom omeškanom režime,“ vysvetlil generálny tajomník Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Radoslav Oliver Košík.

Čo robiť v podobných situáciách?

Meškanie letu môže spôsobiť viaceré problémy, napríklad ľuďom, ktorí potrebujú lieky či mamičkám s deťmi. Odborník preto veci, ktoré cestujúci nutne potrebuje, neodporúča dávať do podpalubia.

„Takéto veci určite nie je dobré dávať do batožiny, ktorá ide do podpalubia. Pretože v momente, keď batožina prejde bezpečnostnou kontrolou, tak je veľmi komplikované, až nemožné, sa k nej dostať,“ ozrejmil pilot a odborník na letectvo Daniel Ferjanček.

V prípade problémov s leteckou prepravou je preto podľa zástupcu cestovných kancelárií nutné obrátiť sa na letiskový personál či priamo na leteckú spoločnosť.

Prepravca má navyše povinnosť cestujúcich za meškanie odškodniť. V závislosti od dĺžky letu je to v prípade meškania nad tri hodiny od 250 do 600 eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko