Na hlavný obsah

ZSSK predstavila nový dizajn rušňov Vectron: Inšpirovala sa piatimi slovenskými vrcholmi

Nové polepy majú byť súčasťou snahy budovať silnú značku.

ZSSK predstavila nový dizajn rušňov Vectron: Inšpirovala sa piatimi slovenskými vrcholmi
ZSSK predstavila rušne Siemens Vectron v novom vizuálnom dizajne. Foto: TASR/Martin Baumann

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v utorok (8. 7.) predstavila rušne Siemens Vectron v novom vizuálnom dizajne. Inšpiráciou bolo päť slovenských vrcholov ako Kriváň, Lomnický štít, Gerlachovský štít, Vršatec a Veľký Rozsutec.

Zároveň tento dizajn nadväzuje aj na minuloročnú náborovú kampaň spoločnosti Držíme Slovensko v pohybe. V utorok to na tlačovej konferencii povedali predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa spolu s členmi predstavenstva ZSSK.

„Nové polepy nie sú len estetickým oživením, ale sú súčasťou našej snahy budovať silnú značku, ktorá cestujúcim pripomína krásy Slovenska aj našu ambíciu spájať regióny bezpečne, komfortne a spoľahlivo. Modernizácia flotily je dôležitá pre budúcnosť ZSSK a pre posilnenie v liberalizovanom európskom prostredí,“ uviedol Helexa.

Moderné vlaky podľa Helexu zvyšujú komfort a spoľahlivosť služieb, no majú aj potenciál prilákať viac cestujúcich.

Pozrite si, ako budú vyzerať nové rušne s moderným dizajnom, ktorý inšpirovalo päť slovenských vrcholov:

Rušne pomôžu eliminovať meškania

Tieto rušne majú systém ETCS Level 2, ktorý umožňuje bezpečnú prevádzku na modernizovaných tratiach v celej Európe. Prinášajú podľa neho vyššiu prevádzkyschopnosť a spoľahlivosť služieb, teda pomôžu eliminovať meškania.

Dosahujú maximálnu rýchlosť 200 km/h, na Slovensku len 160 km/h. Aktuálne jazdia na trati Košice – Bratislava, Žilina – Praha či Púchov – Praha. Rušne s novým dizajnom plánuje ZSSK nasadiť aj do Rakúska na trati Bratislava – Marchegg – Viedeň.

„Tieto rušne prinášajú spoľahlivosť, príspevok k ekologickej udržateľnosti a lepšie pracovné podmienky pre rušňovodičov,“ doplnil člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Karol Henzély.

Do konca tohto roka bude spoločnosť prevádzkovať desať takýchto rušňov s moderným vizuálom, pričom v ďalších rokoch ich počet vzrastie na 15. Tento projekt nadväzuje aj na predchádzajúcu obnovu rušňov. Súvisí s postupným vyraďovaním starších rušňov typu 350, ktoré sa prezývajú aj Gorily.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko