Na hlavný obsah

Všetky tri úseky diaľnice D3 by sa mali začať stavať už v tomto roku, avizoval minister J. Ráž

Verejné obstarávania ukončili.

Na snímke Jozef Ráž.
Jozef Ráž na tlačovej konferencii. Foto: TASR/Jakub Kotian

Verejné obstarávania na zhotoviteľov všetkých troch úsekov diaľnice D3 ukončili. Na dva z týchto úsekov už zároveň vydali stavebné povolenie, tretie by mali vydať v priebehu najbližších dní. Informoval o tom v pondelok (18. 8.) minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD), ktorý predpokladá začiatok stavebných prác už v tomto roku.

„Inými slovami, toto sú splnené všetky predpoklady na to, aby sme spravili významný krok k tomu, aby sme odbremenili Kysuce od 20-tisíc áut denne a výrazne vylepšili život občanov v tomto regióne,“ uviedol šéf rezortu dopravy.

„Ale myslím si, že je to podstatné aj pre občanov celého Slovenska a dokonca aj našich susedov v Poľsku, keďže toto je jedna veľmi podstatná dopravná tepna ako pre nás, tak pre nich,“ dodal.

Ráž zároveň priblížil, že prvé odhady projektanta na celkovú cenu za všetky tri úseky boli v hodnote 1,2 miliardy eur. Za súčasnej administratívy podľa ministra cenu prepočítali a znížili, pričom vysúťažená cena za všetky tri úseky by mala byť v súčasnosti 890 miliónov eur.

Posledné časti spolufinancované z EÚ

Zároveň by malo ísť o posledné časti diaľnice, ktoré budú spolufinancované z Európskej únie. Z eurofondov by malo byť financovaných 85 percent celkovej sumy, zo štátneho rozpočtu zvyšných 15 percent.

„Verím tomu, že 30. septembra sa nám podarí slávnostne podpísať všetky tri zmluvy a už nič nebude brániť tomu, aby sa začalo stavať. V tom čase už očakávame teda vykonateľné a právoplatné stavebné povolenia,“ povedal šéf rezortu dopravy.

„Tak na konci tohto roka tam chceme na všetkých troch úsekoch už vidieť nejaké stavebné stroje,“ priblížil Ráž. Diaľnica by tak mohla byť dokončená do roku 2030.

Štátny tajomník rezortu Igor Choma upozornil na predpokladané obmedzenia pre výstavbu. „Najdôležitejšie je treba povedať asi to, že ak máme dnes na tomto úseku intenzitu dopravy nad 20-tisíc vozidiel, tak po dokončení celej tejto diaľnice na prvom úseku, teda od Brodna po Kysucké Nové Mesto, ubudne viac ako 60 – 70 percent dopravy,“ dodal Choma.

Výstavbe diaľnice D3 sa v Správach venovali aj redaktori Erik Adamson a Dominik Veľas:

Zdroj: STVR

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika