Na hlavný obsah

Železnice spustili opravu za milióny eur: Piliere najdlhšieho železničného mosta na Slovensku podmyla rieka

Oprava by mala byť hotová do konca roka.

Most pri Trnovci nad Váhom patrí k symbolom slovenských železníc.
Most pri Trnovci nad Váhom patrí k symbolom slovenských železníc. Foto: STVR

Most pri Trnovci nad Váhom patrí k symbolom slovenských železníc. Ide o najdlhší železničný most v krajine. Jeho piliere však podmyla rieka Váh, a preto vlaky už vyše roka v tomto úseku výrazne spomaľujú. Železnice spustili opravu za milióny eur.

K Trnoveckému mostu sa blíži vlak EuroCity. Bežne jazdí vysokou rýchlosťou, tu však už vyše roka musí výrazne spomaliť. Most desaťročia stál bez zásadnejších opráv, až kým odborníci neupozornili na vážne poškodenie pilierov.

„Železničný most je z 19. storočia a tak, ako bol založený, tak vlastne fungoval až donedávna. Dnes tam vlaky chodili aj desaťkilometrovou rýchlosťou a ak chceme obnoviť tú rýchlosť, no tak musia spevniť zase tie piliere, ktoré most držia,“ uviedol primátor mesta Šaľa Jozef Belický.

Oprave najdlhšieho železničného mosta sa v relácii Správy venovala redaktorka Marína Opálková

„Rekonštruujeme tu najdlhší železničný most na Slovensku, ktorý mal už piliere riekou Váh značne podmyté. Veľmi sa teším, že s týmto sa podarilo začať, v momente, ako sa ukázalo, že most je v takom stave, nastúpilo sa na práce, ktoré ho sanujú,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD).

Pätnásť miliónov eur

Na takmer polkilometrovom moste sú najviac poškodené štyri piliere v strede toku rieky.

„Práce budú zahŕňať aj zasypanie a spevnenie výverov za piliermi lomovým kameňom určenej frakcie, čím sa spevní plošné založenie mosta v koryte rieky,“ informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Petra Lániková.

Po oprave by mali vlaky cez most jazdiť opäť plnou rýchlosťou. Ide o investíciu vo výške približne pätnásť miliónov eur, ktorú železnice hradia z vlastných zdrojov.

„Poškodenie mostného objektu je dôsledkom nepravidelného toku rieky a činnosti neďalekého vodného diela. Vzhľadom na to zvažujeme uplatnenie si nároku na náhradu vzniknutých nákladov od správcov vodného toku a vodného diela,“ doplnila hovorkyňa ŽSR.

Oprava by mala byť hotová do konca roka 2025.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny