Do volieb do českej Poslaneckej snemovne zostáva dva a pol týždňa, a tak niektorí komentátori začínajú hodnotiť kampaň jednotlivých strán.
Portál irozhlas.cz si tentoraz všimol hnutie Starostovia a nezávislí, známe aj pod skratkou STAN. Píše, že ich zmätená kampaň patrí k najväčším “prepadákom” predvolebného boja.
Českým voľbám sa v rubrike Čítanie zo zahraničnej tlače venovala redaktorka Slovenského rozhlasu Kristína Chrenková:
Hnutie STAN začalo ostrú fázu predvolebnej kampane s jasným cieľom – získať viac ako 15 percent hlasov a usilovať sa tak o miesto na čele budúcej vlády.
S heslom „Starostovia do čela“ sa rozhodli predstierať, že by mohol súčasný minister vnútra a šéf STAN Vít Rakušan získať kľúčovú, teda premiérsku úlohu v budúcej vláde, a že sú jasnými favoritmi v inak polarizovanom súboji Babiš verzus Fiala.
Starostovia sa dokonca odvážili vymedziť voči vláde, ktorej sú neoddeliteľnou súčasťou. Zatiaľ sa im to však vôbec nedarí, konštatuje český portál irozhlas.cz.
Podľa neho kampaň Starostov pôsobí, akoby ju „varili psík s mačičkou“. V lete začali pozitívnou kampaňou, v ktorej sa snažili pôsobiť konsenzuálne a ukázať sa ako zlatá stredná cesta. Keď to nefungovalo, začali opäť obchádzať regióny, všíma si irozhlas.cz.
Úspešnú kampaň im nevyskladali ani kvalitní marketéri, ktorí vyhrali voľby aj Zuzane Čaputovej a Petrovi Pavlovi, tvrdí portál. Podľa neho za to môžu aj tváre STAN.
Víta Rakušana nemajú mnohí českí voliči radi a jeho kolegovia sú často takí nevýrazní, že si na ich mená nevedia niekedy spomenúť ani ostrieľaní českí komentátori, dodáva portál na záver.