Na hlavný obsah

Po týždňoch ticha nabehli na plnú prevádzku: STVR nazrela exkluzívne do nitrianskej automobilky po hekerskom útoku

Fabrika nabehla na trojzmennú prevádzku.

výrobná linka na autá
Tak dlho ako po kyberútoku stáli výrobné linky len počas covidu. Foto: STVR

Závod automobilky Jaguar Land Rover pri Nitre už nabehol na plnú prevádzku. Výrobné linky stáli vyše päť týždňov po tom, ako systémy spoločnosti napadli na prelome augusta a septembra hekeri. Závod linky rozbiehal postupne a v pondelok (13. 10.) pri obnovení trojzmennej prevádzky bol exkluzívne aj štáb STVR.

Výrobné linky tu v nitrianskej automobilke fungujú od roku 2018 a hoci sa odvtedy stalo, že museli niekoľkokrát na kratšie postáť, tak dlho ako po kyberútoku stáli len počas covidu.

Kybernetický útok sa odohral na prelome augusta a septembra a automobilka stála viac ako päť týždňov. Minulý týždeň sa postupne začali výrobné linky rozbiehať, ako nám to potvrdila v krátkom písomnom stanovisku aj samotná spoločnosť.

„Výrobu sme postupne obnovovali od stredy 8. októbra, keď na poobednú zmenu nastúpili prví kolegovia. Vo štvrtok a piatok prebiehala dvojzmenná prevádzka – ranná aj poobedná. Od pondelka 13. októbra 2025 už pracujeme na všetky tri zmeny,“ informovala manažérka komunikácie Jaguar Land Rover Slovakia Katarína Chlebová.

Vo fabrike Jaguar Land Rover pri Nitre po kyberútoku nakrúcala pre Správy z regiónov nakrúcala redaktorka STVR Jana Obrancová:

Zdroj: STVR

Výrobné linky naozaj fungujú naplno. Vo fabrike sme nakrúcali v čase, keď sa striedala dopoludňajšia a popoludňajšia pracovná zmena. Dnes príde aj tá nočná.

Celkovo tu pracuje asi 4 400 zamestnancov. Niektorí opísali situáciu ako stresujúcu. „Ja som sa tešila hlavne na môj tím a človek má aj tú disciplínu v sebe zabudovanú a chce byť užitočný,“ priblížila tímlíderka v nitrianskom závode Alexandra.

„Pracujem tu už šesť rokov, trošku bol taký stres, pretože v správach niekedy také písali, že možno vôbec Jaguar nebude fungovať, že možno až po novom roku, ale teraz všetko dobre,“ skonštatovala Mária, tiež jedna zo zamestnankýň Jaguaru.

Automobilka vyrába autá pre celý svet, 20 percent produkcie mieri do Číny, rovnaké množstvo do Veľkej Británie. Rovnaké množstvo zostáva v Európe, 20 percent taktiež do Ameriky, no a ten zvyšok do ostatných častí sveta.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny