Na železničnej stanici v Krompachoch na Spiši zrušili pokladne. Cestujúci, ktorí si nevedia kúpiť cestovné lístky online, musia vo vlaku za lístok zaplatiť prirážku. To sa im, samozrejme, nepáči. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tvrdí, že väčšina cestujúcich si kupuje lístky online.
Pokladne boli kedysi prvým cieľom cestujúcich a dnes sú z nich na železničnej stanici v Krompachoch zbytočné okienka. Cestujúci si v nich už dlhšiu dobu lístok na vlak kúpiť nevedia.
Najmä starší cestujúci či ľudia bez smartfónov sú z toho nešťastní. Keď nastúpia do vlaku, platia príplatok tri eurá.
„Dnes už väčšina ľudí kupuje lístky online a len tretina v pokladniciach, preto služby prispôsobujeme tomuto trendu,“ vyhlásil hovorca ZSSK Ján Baček.
„Stále to beriem ako veľké mínus od železničnej spoločnosti, že takto to urobili, lebo to nie je krok dopredu pre spoločnosť, ale krok dozadu a komplikuje to život,“ vyjadril sa primátor Krompách Dárius Dubiňák.
Zrušeniu pokladní na železničnej stanici v Krompachoch sa v relácii Správy :24 venovala redaktorka Marie Balážová Melníková:
Primátor adresuje ZSSK výzvu
Primátor mesta adresuje ZSSK výzvu, nech tento krok prehodnotia, alebo nech umožnia ľuďom cestovať bez prirážky.
„Uvidím ich spätnú odpoveď, lebo som veľmi nešťastný z toho, čo urobili pre naše mesto a pre obyvateľov nášho mesta a okolitých obcí,“ pokračoval Dubiňák.
Podľa našich zistení železnice takto ušetria pracovnú silu, ale aj peniaze za nájom priestorov. Cestujúcim ponúkajú nákup cestovných lístkov vopred, cez e-shop či mobilnú aplikáciu IDeme vlakom alebo SMS lístok pre osobné vlaky, prípadne časové týždenné a mesačné lístky.
„Možno automaty by boli riešenie, kde by si človek vedel kúpiť lístok, či už v hotovosti, alebo bezkontaktne,“ dodal Dubiňák.
ZSSK upozorňuje, že zatvorenie pokladníc v Krompachoch neznamená automatické zatváranie všetkých menej využívaných predajných miest. Každý prípad posudzujú individuálne.