Na hlavný obsah

Výluka za Novou Baňou mala trvať do decembra, stále tam však chýbajú koľajnice. Prejsť 230 km trvá takmer štyri hodiny

Železnice tvrdia, že sa pracuje načas.

Výluka za Novou Baňou mala trvať do decembra, stále tam však chýbajú koľajnice. Prejsť 230 km trvá takmer štyri hodiny
Výluka má trvať ešte celé mesiace. Foto: STVR

Výluka na železničnej trati za Novou Baňou pokračuje. Cestujúci z Bratislavy na stredné Slovensko tak vlakom, bez prestupu na autobus, neprejde. Podobné niekoľkomesačné obmedzenia sú na tejto trati bežné.

Výluka vlakov na úseku Nová Baňa – Kozárovce mala pôvodne, podľa grafikonu Železničnej spoločnosti Slovensko, trvať do decembra minulého roka. Na trati však ešte stále nie sú koľajnice. Železnice tvrdia, že sa pracuje načas.

„Boli plánované na obdobie 330 dní od odovzdania staveniska, ku ktorému došlo v júni 2024,“ spresnila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.

Výluke medzi Bratislavou a Banskou Bystricou sa v Správach venoval redaktor Alexander Ernest:

Na názor sme sa pýtali aj cestujúcich. „Viete ja som dôchodca, ja mám dosť času. Pre tých, ktorí sa potrebujú skôr dostať, je to akože smutné,“ vyjadril sa jeden z cestujúcich. „Blbé je, že to trvá nejako moc dlho,“ skonštatoval ďalší.

Problém majú pre výluku aj samosprávy. „Veľká časť ťažby z mestských lesov išla teda po železnici, tak teraz už odkedy začala rekonštrukcia, stúpajú nám náklady, vozia sa len kamiónmi,“ uviedol primátor mesta Nová Baňa Branislav Jaďuď (Smer-SD, SNS, NK).

Problematická trať

Odborníci však poukazujú na viaceré problematické časti trate. „Treba konštatovať, že celá trať je smerovo komplikovaná od Úľan nad Žitavou až po Hronskú Dúbravu,“ reagoval odborník na železnice Jiří Kubáček.

„V súčasnosti Železnice Slovenskej republiky neplánujú ďalšie výluky na tejto trati. Trať Bratislava – Banská Bystrica je v prevádzkyschopnom stave,“ vyjadrila sa Lániková.

Tento 230 kilometrový úsek z Banskej Bystrice do Bratislavy prejdete podľa grafikonu – aj s prestupom na autobus – za takmer štyri hodiny. Pre porovnanie, 201 kilometrovú trasu zo Žiliny do Bratislavy prejde rýchlik za menej ako dve a pol hodiny. Témou je aj komfort, keďže západným koridorom jazdia modernejšie súpravy.

„Tieto odlišnosti vyplývajú z obmedzených finančných zdrojov, ktoré neumožňujú okamžité nasadenie najnovších vozidiel na všetky trate,“ informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický.

Výluka vlakov na úseku Nová Baňa – Kozárovce má podľa plánu železníc trvať do polovice júna.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika