Na hlavný obsah

Most na Záhorí museli uzavrieť. Je v havarijnom stave a hrozí, že sa zrúti. Ovplyvní to diaľničné poplatky

Vodiči budú musieť používať diaľničný úsek na D2.

Most na Záhorí museli uzavrieť. Je v havarijnom stave a hrozí, že sa zrúti. Ovplyvní to diaľničné poplatky
Na snímke most v havarijnom stave. Foto: STVR

Ďalší most v Trnavskom kraji museli pre havarijný stav úplne uzavrieť. Zrútenie hrozí mostu Československého bratstva na hranici s Českou republikou. Juhomoravskí cestári spolu so slovenskými kolegami uzavreli most na ceste druhej triedy medzi Lanžhotom a Kútmi. Dôvodom je havarijný stav, ktorý ešte zhoršili minuloročné povodne.

Masívne trhliny v nosnej konštrukcii môžu spôsobiť jeho kolaps. Preto je uzavretý nielen pre automobilovú dopravu, ale aj pre chodcov a cyklistov. Uzavretý most je dlhý 90 a široký 12 a pol metra. Jeden zo spôsobov, ako obísť túto prekážku, je použiť diaľnicu D2.

Trnavský samosprávny kraj už požiadal ministerstvo dopravy o dočasné zrušenie diaľničných poplatkov pre vodičov, ktorí budú most po D2 obchádzať.

Havarijnému stavu mostu v Trnavskom kraji sa v Správach venoval redaktor Vladimír Hulík:

Česká strana potvrdila, že bude v tomto prípade postupovať podobným spôsobom.

„Situácia s mostami na regionálnych ale aj štátnych cestách je dlhodobo alarmujúca. Hraničný most Brodské-Lanžhot je ďalším príkladom mostov v havarijnom stave. Siedmy stupeň je ten najhorší, ktorý mosty môžu mať. Apelujem na vládu, opakovane, aby prestala ignorovať tento problém a konala, kým nebude príliš neskoro,“ hovorí predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič (PS).

Vláda a vyššie územné celky už dlhšie hľadajú spôsob, ako financovať rekonštrukciu havarijných mostov aj za pomoci eurofondov a PPP projektov. ,,Veríme, že sa takýto PPP projekt bude dať replikovať aj na ostatné mosty, aj na mosty, ktoré sú dnes v správe VÚC a miest,“ vysvetľuje minister dopravy SR Jozef Ráž (nominant Smer-SD).

Pre mosty v siedmom, najhoršom stupni, aj Most Československého bratstva pri Kútoch, je nutné nájsť riešenie čo najskôr. Česká a slovenská strana aktuálne koordinujú svoj postup tak, aby bolo možné začať rekonštrukčné práce najneskôr do konca roka 2026.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika