Na hlavný obsah

Problém spornej cyklotrasy v Bratislave má riešenie: Mesto vymení betónové obrubníky za plastové

Úpravu cyklotrasy na Vajanskom nábreží žiadal rezort dopravy.

Problém spornej cyklotrasy v Bratislave má riešenie: Mesto vymení betónové obrubníky za plastové
Cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave. Foto: STVR

Magistrát hlavného mesta odstráni betónové obrubníky z cyklotrasy na Vajanského nábreží. Rezort dopravy na jej úpravu tlačil aj pod hrozbou pokuty. Obrubníky nakoniec vymení mesto za nové z recyklovaného plastu.

Cyklotrasa na Vajanského nábreží čelí kritike mnohých ľudí už druhý rok. Rezort dopravy požadoval úpravu tejto cyklotrasy. Mesto nakoniec súhlasilo.

„Po dôležitých rokovaniach sme prišli s riešením, ktoré spĺňa požiadavky ministerstva dopravy. Súhlasí s ním krajský dopravný inšpektorát. Betónové obrubníky, ktoré sme tu osadili, nahradíme plastovými obrubníkmi,“ priblížil hovorca Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy Peter Bubla.

„Rozdiel je v tom, že keď auto narazí na plastový, ten sa poddá. Kým betónový sa nepoddá a dôjde k poškodeniu auta. Bude to mať aj priaznivý vplyv pre cyklistov, pretože pád na betónový obrubník je dramatickejší než na plastový,“ uviedol dopravný analytik Jozef Drahovský.

„Budú žlté s mnohými reflexnými prvkami, čo takisto zlepší ich viditeľnosť. S tým, že ich o pár centimetrov v najširších úsekoch cesty posunieme smerom do cyklotrasy, čiže vozovka bude širšia,“ dodal Bubla.

Problému s bratislavskou cyklotrasou sa v Správach venovala redaktorka Natália Dvoranová:

Podľa analytika riešenie nie je dostatočné

Jozef Drahovský si nemyslí, že toto je dostatočné riešenie. Na trase totiž zostanú úseky, kde cyklistov môžu ohroziť autobusy. „Nebezpečným miestom sú zástavky v spoločnom pruhu. Veľa cyklistov nespraví to, že zastaví za vozidlom MHD,“ uviedol Drahovský.

Magistrát plánuje vodorovné dopravné značenie na niektorých miestach upraviť. „Či už mesto alebo ministerstvo dopravy by mali venovať svoju pozornosť dôležitejším témam. Dvojročné hľadanie najvhodnejšieho riešenia dobre ilustruje, že na Slovensku nemáme technické predpisy pre navrhovanie cyklistickej infraštruktúry,“ povedal prezident občianskeho združenia Cyklokoalícia Dan Kollár.

Ak nevzniknú, rovnaké situácie sa podľa Cyklokoalície budú opakovať aj v ďalších častiach Slovenska.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny