Keď sa stane udalosť, ktorá ovplyvní aktuálnu alebo dlhodobú situáciu v krajine, tak niektoré firmy k nej vyjadria postoj, prípadne podporu dotknutej skupine.
Takmer polovica zamestnancov však nechce, aby sa ich zamestnávateľ vyjadroval k spoločenským udalostiam, ako je napríklad vojna, vražda či atentát.
Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre pracovný portál Profesia.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť Alma Career.
To, že zamestnávateľ by sa mal vyjadrovať výhradne k práci, uviedlo v prieskume 44 percent respondentov. Iba osem percent považuje za dôležité, aby k takejto udalosti vyjadril zamestnávateľ nielen v rámci firmy, ale aj verejne. Ďalšia desatina ľudí zase žiada, aby takéto vyjadrenie ostalo interne vo firme a tretine na tom vôbec nezáleží.
V prípade veku nie sú veľké rozdiely v tom, pre akú veľkú skupinu zamestnancov je podstatné, či sa ich zamestnávateľ k udalostiam vyjadrí. Naopak, najväčšie odlišnosti vidieť na základe regionálneho rozdelenia a pri úrovni dosiahnutého vzdelania.
„V Bratislavskom kraji je najväčšia časť zamestnankýň a zamestnancov, pre ktorých je dôležité, aby sa ich zamestnávateľ v prípade závažných udalostí vyjadril. Tvrdí to 27 percent respondentov. Tretina to vyslovene odmieta, zvyšným zamestnancom na tom nezáleží,“ uviedla spoločnosť.
Otvorenosť pre nich nie je dôležitá
Na opačnej strane sú podľa nej pracujúci v Trnavskom kraji. „Otvorenosť zamestnávateľa v týchto situáciách je dôležitá len pre desatinu, viac ako dve tretiny to nechcú,“ dodala spoločnosť.
Pri obciach s dvetisíc až päťtisíc obyvateľmi je dôležité, aby zamestnávateľ vyjadril svoj postoj len pre 12 percent ľudí. V mestách, ktoré majú vyše 50-tisíc obyvateľov, to uviedol dvojnásobný podiel osôb.
Pri dosiahnutom vzdelaní je pre desatinu ľudí so základnou školu dôležité, aby sa ich zamestnávateľ vyjadril k zásadným spoločenským témam. U stredoškolsky vzdelaných s maturitou je to podstatné pre pätinu Slovákov a u vysokoškolsky vzdelaných pre 22 percent.