Na hlavný obsah

Chýbajúci úsek diaľnice D3 medzi Oščadnicou a Čadcou by mal stáť vyše 230 miliónov

Postaví ho zrejme združenie firiem na čele s Váhostavom.

Chýbajúci úsek diaľnice D3 medzi Oščadnicou a Čadcou by mal stáť vyše 230 miliónov
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Erika Ďurčová

Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, II. polprofil predložilo najvýhodnejšiu ponuku združenie troch stavebných spoločností s vedúcim členom Váhostav.

Ním navrhovaná cena je vo výške 230 389 465,08 eura bez dane z pridanej hodnoty. Vyplýva to z výsledku vyhodnotenia ponúk, ktorý zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Ponuka skupiny dodávateľov s názvom Združenie D3 Ošč-Ča, v ktorom popri Váhostave figurujú Metrostav DS a maďarská firma Duna Aszfalt, je o približne 76 miliónov eur nižšia, ako bola predpokladaná hodnota zákazky.

Do tendra sa prihlásilo aj Združenie D3 Horelica s vedúcim členom Eurovia SK (zvyšní členovia SMS, Doprastav, Strabag, Marti). Jeho ponuka znela na 243 937 726 eur.

NDS vyhlásila prvý z troch tendrov na dostavbu kysuckej diaľnice D3 začiatkom júna minulého roka. No termín otvárania ponúk trikrát posunula – najprv na 24. septembra a neskôr na 15. októbra a 14. novembra.

Popri veľkom množstve otázok na zodpovedanie od záujemcov bolo dôvodom aj námietkové konanie na základe podaných námietok proti podmienkam uvedeným v súťažných podkladoch. Úrad pre verejné obstarávanie nakoniec námietkam nevyhovel.

Štvorkilometrový úsek s tunelom Horelica je už dnes súčasťou D3, avšak len v polovičnom profile. Súčasťou verejného obstarávania bolo dobudovanie pravého profilu na úseku medzi Oščadnicou a Čadcou.

Pribudne diaľničný úsek s dĺžkou 5,3 kilometra vrátane druhej rúry tunela Horelica. Víťaz verejného obstarávania bude mať na starosti ako projektovú, tak realizačnú časť stavby.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika