Na hlavný obsah

Na obľúbenej trati za Telgártom nepôjdu vlaky niekoľko mesiacov. Ovplyvní to aj letnú turistickú sezónu

Dôvodom je rekonštrukcia.

Na obľúbenej trati za Telgártom nepôjdu vlaky niekoľko mesiacov. Ovplyvní to aj letnú turistickú sezónu
Železnicu za Telgártom čaká rekonštrukcia. Foto: STVR

Výluka na obľúbenej železničnej trati Banská Bystrica – Margecany sa dotkne aj letnej sezóny. V úseku Červená Skala – Telgárt železnice začali s niekoľkomesačnou rekonštrukciou. Obmedzeniu sa však na Horehroní prispôsobili.

Dnes sa na Horehronie dostanete zrýchlenými vlakmi z Banskej Bystrice smerom do Margecian. Výluka sa začína približne v polovici trate. Ak pokračujete zo stanice Červená Skala smerom na Telgárt, prestúpiť si musíte do náhradným autobusov.

„V rámci stavby sa vykonajú modernizácia železničného zvršku a spodku, mostov, zabezpečovacích zariadení, nahradenie existujúceho vzdušného vedenia novým,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.

Výluke za Telgártom sa v reportáži v Správach z regiónov venoval redaktor Alexander Ernest:

Zdroj: STVR

Výluka končí v stanici v Telgárt, kde opäť prestúpite späť do vlakov. Populárnu Telgártskou slučkou aj so známym viaduktom tak prejsť môžete. Záujem cestujúcich o túto trasu eviduje aj dopravca.

„V roku 2023 sme v porovnaní s rokom 2022 na linke Banská Bystrica – Margecany zaznamenali nárast počtu cestujúcich o 144 percent. V roku 2024 tento nárast predstavoval ďalších 15 percent. Dôvodom je aj fakt, že sme na danej linke začali vypravovať viac vlakov,“ uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.

Hronský expres

Výluka sa dotkne aj letného historického Horehronského expresu, ktorý každoročne vozí turistov do Slovenského raja.

„Na Dedinky sa tento rok jazdiť nebude. Bude sa jazdiť po Červenú Skalku, kde už ale nadväzuje náš americký bus, ktorým sa môžu presunúť či už na Šumiac alebo Telgárt,“ informovala manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Horehronie Kristína Korenčíková.

V minulosti ste sa z tamojších obcí rýchlikom „Horehronec“ dostali až do Prahy. Podľa odborníka sú však súčasné pravidelné takty zrýchlených vlakov z Banskej Bystrice postačujúce.

„Ja sa domnievam, že to je pre tento okamih maximum možné. Uvažovanie o rýchlikoch, aký bol Horehronec kedysi dávno, je vlastne popieranie zmeny konceptu diaľkovej dopravy železničnej,“ dodal odborník na železničnú dopravu Jiří Kubáček. Podľa plánu železníc majú práce na trati Červená Skala – Telgárt trvať do polovice decembra.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny