Na hlavný obsah

Z Tatier postupne miznú reklamné pútače: V dobe internetu a sociálnych sietí vizuálny smog nepotrebujú

Mesto vyzvalo podnikateľov, aby reklamné pútače odstránili vo vlastnej réžii.

Z Tatier postupne miznú reklamné pútače: V dobe internetu a sociálnych sietí vizuálny smog nepotrebujú
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Reklamné pútače postupne miznú z mestských častí Vysokých Tatier. Vlani čistili od vizuálneho smogu Cestu Slobody, podľa primátora zlikvidovali vyše 100 reklamných pútačov. Teraz pokračujú v tatranských osadách. Vraj v dobe internetu a sociálnych sietí, kde je reklamy viac ako dosť, vizuálny smog v Tatrách nepotrebujú.

Reklamný pútač zakrýval pohľad na altánok pápeža Jána Pavla II. Za pár minút ho chlapi zrezali a zlikvidovali. Len v Starom Smokovci odstránia v krátkom čase do 30 nepovolených reklamných tabúľ.

„Reklamné pútače do Tatier nepatria. Vizuálny smog nie je to, čo si prajeme,“ zdôraznil primátor mesta Vysoké Tatry Jozef Štefaňák.

Mesto vyzvalo aj podnikateľov, aby reklamné pútače odstránili vo vlastnej réžii. Ak tak neurobia, mesto ich zlikviduje na vlastné náklady, aj bez súhlasu vlastníka.

„Máme všeobecné záväzné nariadenie a zmenil sa zákon, ktorý nám rozviazal ruky. Majitelia týchto reklamných pútačov sami pochopili, že to už stráca zmysel a súhlasili s tým, aby sme ich odstránili,“ pokračoval Štefaňák.

„Mesto ani TANAP nebude na to dávať povolenie, takže nové by nemali vzniknúť,“ uviedol náčelník MsP Vysoké Tatry Marián Nedorost.

Reklamnému smogu v Tatrách sa v Správach z regiónov venovala redaktorka STVR Ivana Ratkovská:

Zdroj: STVR

Využívanie sociálnych sietí

Katarína Danišková má neďaleko penziónu tabuľu, ktorá k nim navádza hostí. Mestskí policajti aj ju osobne vyzvali, aby ju odstránila. Aj keď nezakrýva výhľad a pomáha dovolenkárom aj podnikaniu.

„Úplne nás to nenadchlo, pretože tá navigačná tabuľa nás jednak niečo stála a mali sme to na základe zmluvy s majiteľmi plota, kde to máme umiestnené,“ reagovala majiteľka penziónu v Novom Smokovci Katarína Danišková.

Mesto už osádza jednotné mestské navigačné tabuľky. Odborníci upozorňujú, že samotná reklama v rozumnej miere nie je problém. Problémom je, keď jej je priveľa, má rôzne tvary, farby, prekáža v pohľadoch, zakrýva historické objekty či odpútava pozornosť vodičov na cestách.

„Snažíme sa využívať sociálnej siete v čo najväčšej miere, ktoré nezaťažujú životné prostredie a nešpatia prírodu,“ ozrejmila riaditeľka Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Lenka Potočná.

Návštevníci Tatier už roky kritizujú skôr vizuálny smog mimo mesta na príjazdovej ceste z Popradu do Starého Smokovca.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny