Na diaľnici D2 zo Záhoria do Bratislavy stoja vodiči pravidelne v kolónach. Situáciu skomplikovala výstavba protihlukovej steny. Presný dátum ukončenia prác diaľničiari zatiaľ nevedia odhadnúť.
Cestu z Lamača do televízie v Mlynskej doline si o 7.30 h ráno vyskúšala aj redakcia STVR. Trvala im takmer 30 minút. Vodiči ju mimo rannej špičky prejdú väčšinou za polovicu tohto času.
Situácii na diaľnici D2 sa v relácii Správy z regiónov venovala redaktorka STVR Natália Dvoranová:
„Kolóny na vjazde do Bratislavy od Stupavy a Malaciek sa stali už štandardom. Dôvodov je niekoľko. V prvom rade je to výstavba protihlukových stien na oboch stranách diaľnice,“ vysvetlil manažér dopravného spravodajstva Zelená vlna Ľuboš Kasala.
Výstavba si vyžiadala zúženie jazdných pruhov a zníženie rýchlosti. Mnohí ľudia netušia, že ide o mobilné protihlukové steny. Tie sú podľa dopravného analytika len dočasné.
„K inštalácii mobilných protihlukových stien dochádza najmä vtedy, keď zhotoviteľ nie je schopný ukončiť dielo načas. V budúcnosti môže v tomto úseku dôjsť k ďalšej výstavbe vyvolanej napríklad zmenou organizácie dopravy,“ povedal dopravný analytik Ján Bazovský.
Rovnaká situácia aj na budúci rok
„Nehovoríme len o protihlukových stenách. Zároveň treba brať do úvahy, že daná výstavba prebieha za živej premávky. To sa, samozrejme, podpisuje na samotnej dĺžke výstavby. Aktuálne práce prebiehajú podľa súčasného harmonogramu,“ reagoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák s tým, že výstavba bude prebiehať aj na budúci rok.
Šoféri možnosti, ako D2 obísť, nemajú. „Nemajú šancu, pretože môžu ísť po ceste číslo dva, cez Záhorskú Bystricu, ale to je cesta prvej triedy, takže oveľa nižšia kapacita,“ zhodnotil Kasala. Zároveň upozorňuje, že v kolóne dochádza najčastejšie z nepozornosti vodičov k zrážkam áut. Treba preto zvýšiť opatrnosť, nehody skomplikujú premávku ešte viac.