Na hlavný obsah

Vlaky medzi Hlohovcom a Alekšincami pre rekonštrukciu trate úplne uzavreli. Cestujúcich čakajú obmedzenia

Potom by tam vlaky mali jazdiť rýchlejšie.

Vlaky medzi Hlohovcom a Alekšincami pre rekonštrukciu trate úplne uzavreli. Cestujúcich čakajú obmedzenia
Železničnú trať medzi Hlohovcom a Alekšincami uzavreli. Foto: STVR

Železničnú trať medzi Hlohovcom a Alekšincami do polovice decembra úplne uzavreli. Budú ju modernizovať. Cestujúcich tak čakajú obmedzenia v podobe zdržania a náhradnej autobusovej dopravy. Vlaky by tam potom mali jazdiť rýchlejšie.

Rýchlik do Prievidze odchádzal z Bratislavy ráno o 6.14 h. Cestujúci museli v Hlohovci vystúpiť, autobusom sa odviezť do Lužianok pri Nitre a potom zasa nastúpiť na vlak a pokračovať ďalej.

Niektorí z nich uviedli, že je to veľmi komplikované a prakticky cestujú o hodinu viac. Náhradnú dopravu v Lužiankach využívajú stovky ľudí, keďže okrem spojov z Bratislavy sem prichádzajú osobné vlaky a rýchliky z Prievidze a z Nitry.

Dôvodom prestupu do autobusov je výluka na úseku medzi Hlohovcom a Alekšincami. Železnice tam vymenia koľaje. Stroje sme zastihli pri železničnom priechode v Rišňovciach.

„Po rekonštrukcii daného úseku Hlohovec – Alekšince bude plná traťová rýchlosť 100 kilometrov za hodinu. Rekonštrukcia úseku Hlohovec – Alekšince nie je súčasťou širšieho projektu zlepšovania trate Nitra – Leopoldov – Bratislava,“ spresnila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Petra Lániková.

Rekonštrukcii trate na Považí sa v Správach z regiónov venoval redaktor Miroslav Lyko:

Chýba druhá koľaj

Tridsaťpäťkilometrový úsek medzi Leopoldovom a Nitrou nie je elektrifikovaný a podľa odborníka, ak na ňom nebude druhá koľaj, pre cestujúcich atraktívny nebude.

„Kým cestovná rýchlosť nebude atraktívna pre cestujúceho, tak bude stále jazdiť automobilmi,“ skonštatoval Libor Ižvolt z Katedry železničného staviteľstva Žilinskej univerzity.

Ľudia v Nitre hovoria, že atraktívne pre železnicu v krajskom meste nie je ani ručné spúšťanie rámp na frekventovanom priecestí. Ďalšie rekonštrukcie na spomínanej trati podľa železníc závisia od financovania sektora v ďalších rokoch.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny