Na hlavný obsah

Kľúčový úsek R1 by mohli začať stavať už na jar. Začať sa malo pôvodne vlani

Realizáciu tohto úseku museli odložiť.

Na snímke cesta.
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Slovenskej Ľupče by mohli začať stavať už na jar.

Kľúčový úsek počíta aj s výstavbou mimoúrovňovej križovatky a výmenou starého mosta, ktorý je v havarijnom stave.

Výstavba trojkilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 sa mala začať vlani. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) však v lete nepodpísala zmluvu so zhotoviteľom a tak realizáciu tohto úseku museli odložiť.

Kedy by úsek mohli dokončiť? Na to sa v Správach RTVS z regiónov pozrel redaktor Lukáš Urbašík:

„V súčasnosti finišujú povoľovacie procesy, predpokladáme, že s výstavbou by sa mohlo začať v dohľadnej dobe. Samotný projekt ráta s piatimi mostnými objektami. Najvýznamnejším je most cez rieku Hron, rovnako projekt ráta s vybudovaním mimoúrovňovej križovatky Šalková,“ potvrdil hovorca NDS Tomáš Ferenčák.

Práve most pri Slovenskej Ľupči, o ktorého rekonštrukcii sa hovorí už roky, je jedným z najdôležitejších častí nového úseku

„Ten most, ktorý sa momentálne nachádza pri biotike, je v katastrofálnom, dá sa povedať v havarijnom stave, takže je na čase teda, aby sa s touto výstavbou začalo,“ skonštatoval primátor mesta Banská Bystrica Ján Nosko (nezávislý).

„Vnímam to veľmi citlivo z pohľadu toho tranzitu z okresu Brezno do okresu Banská Bystrica, kde nie je vlastne veľa iných možností, tak ako v minulosti, keď sa to identifikovalo ako havarijný objekt, tak sami si pamätáme, že tie obchádzky boli cez dvesto kilometrov,“ podotkol starosta obce Slovenská Ľupča Roland Lamper (SMS).

Problémom je aj križovatka v Šalkovej

Okrem havarijného stavu mosta je ďalším problémom križovatka v mestskej časti Šalková, kde pri hustej premávke mali miestni obyvatelia problém dostať sa na hlavnú cestu.

„My sme tam v tom poslednom období inštalovali aspoň svetelnú signalizáciu, ktorá ako tak v tom čase špičky umožnila výjazd zo Šalkovej a mimoúrovňová križovatka, dá sa povedať, tento problém úplne vyrieši,“ dodal Nosko.

Trojkilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 by mal byť hotový o tri roky. Náklady naň sa vyšplhajú na takmer 90 miliónov eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny