Na hlavný obsah

Rekordnú pokutu dostala firma, ktorá predávala predražené vstupenky do rímskeho Kolosea

Vysoké pokuty musí zaplatiť aj šesť cestovných kancelárií.

Rekordnú pokutu dostala firma, ktorá predávala predražené vstupenky do rímskeho Kolosea
Turisti čakajú v rade na vstup do Kolosea v Ríme. Foto: TASR/AP

Taliansky protimonopolný úrad AGCM v utorok (8. 4.) oznámil, že udelil pokutu takmer 20 miliónov eur oficiálnemu predajcovi a šiestim cestovným kanceláriám. Ako dôvod uviedol nezákonné praktiky pri predaji vstupeniek do rímskeho Kolosea.

V dôsledku ich konania boli do tejto vyhľadávanej archeologickej lokality dlhodobo predražené ceny lístkov. K tzv. základným vstupenkám sa v podstate nedalo dostať, informovali o tom agentúry ANSA a AFP.

Najvyššiu pokutu (sedem miliónov eur) zaplatí spoločnosť CoopCulture, ktorá v rokoch 1997 až 2024 spravovala oficiálny predaj vstupeniek do Kolosea. Podľa vyhlásenia AGCM vedome prispela k značnej a dlhodobej nedostupnosti vstupeniek v základnej hodnote.

Podľa AGCM primerane nepostupovala „proti automatizovanému hromadeniu vstupeniek“ a značnú časť lístkov viazala na predaj jej vlastných vzdelávacích zájazdov, čím sa obohacovala.

Turisti sa tak nevedeli priamo dostať k lístkom do Kolosea a museli sa obracať na cestovné kancelárie či iné platformy. Tie predaj vstupeniek spájali s ďalšími službami, napríklad sprievodcom, vyzdvihnutím na istom mieste, prípadne prednostným vstupom do Kolosea, čo ich predražovalo.

Pokuty dostali aj cestovné kancelárie

Ďalšie pokuty dostalo šesť cestovných kancelárii z Talianska, Nemecka, Holandska a Írska, ktoré pomocou botov (automatizovaných nástrojov pre nákup) z CoopCulture získavali veľké množstvá lístkov, ktoré následne predávali na svojich platformách. Lístky tak boli oficiálne v podstate nedostupné.

Koloseum je najnavštevovanejšou pamiatkou Talianska. Podľa údajov ministerstva kultúry ho v roku 2023 navštívilo viac ako 12,3 milióna ľudí.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet