Slovenská pošta pokračuje v optimalizácii siete svojich pobočiek. Ruší nielen málo vyťažené pošty. Postupne zanikajú aj P.O.BOXy. Zákazníci však o službu neprídu. Priečinok si môžu preniesť na inú poštu.
V rámci optimalizácie sa zruší 26 pôšt, z toho 16 s P.O.BOXom. Slovenská pošta upozorňuje, že všetci zákazníci, ktorí majú v týchto pobočkách priečinok, budú o všetkom včas informovaní. Zákazníci majú niekoľko možností.
„Buď si zriadia nový P.O.BOX alebo POST BOX na nástupníckej dodávacej pošte, respektíve na inej pošte, ktorá túto službu poskytuje, alebo im budú zásielky doručované nástupníckou dodávacou poštou,“ ozrejmila hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.
Optimalizácii Slovenskej pošty sa v relácii Správy venovala redaktorka Barbora Žiačiková:
Pre dotknuté firmy to bude znamenať administratívnu záťaž, no modernizáciu poštových služieb vítajú.
„Bude to znamenať záťaž pre firmy, najmä spojenú teda so zmenou, ktoré budú musieť byť uvedené na zmluvách, na webstránke, v príslušných registroch, bankách, poisťovniach a podobne,“ vyjadril sa generálny sekretár Republikovej únie zamestnávateľov Martin Hošták.
Slovenská pošta má momentálne najhustejšiu pobočkovú sieť v celej Európe. Je ich 1 365. Optimalizácia je nevyhnutný krok. Okrem 26 pobočiek v krajských mestách sa bude rušiť aj 29 v okresných mestách.
„Je to nevyhnutný krok, keďže tie pobočky nie sú tak navštevované ako v minulosti. Ľudia už neposielajú listy, komunikácia sa preklopila do digitálu, ale náklady na prevádzku týchto pobočiek rastú,“ dodala Peterová.
Aplikácia Slovenskej pošty ponúka sledovanie zásielok, zmenu doručenia či aktuálne informácie o pobočkách aj BalíkoBOXoch.