Zmeny, ktoré prinesie školská reforma, podľa odborníka na vzdelávanie Mirona Zelinu nemajú presne stanovené, čo je ich cieľom. Povedal to v rozhovore v relácii Aktuálne :24.
„Cieľom by asi bolo, aby sme sa vyrovnali najmä v medzinárodných testoch Európe, svetu, aby naše deti boli múdrejšie, vzdelanejšie. Z tohto hľadiska je pohľad na reformy potom iný, než keď sa pozrieme, že sa riešia veci, ktoré nezodpovedajú tomu, k čomu má slúžiť,“ zhodnotil pedagóg s tým, že ide o komplexnú tému.
Zelina apeluje na to, aby sa robili dôležité a potrebné zmeny, a nie formálne. Pripomenul, že vláda sa zaviazala vo svojom programovom vyhlásení dobiehať iné štáty vo vzdelávaní.
Zmenila reforma obsah vzdelávania? Expert na školstvo si myslí, že nie. „Ba dokonca sa zhoršil v tom zmysle, že je viac učebnej látky. Dodávame stále nové predmety, niekedy je to rozumné, niekedy je to politické, napríklad odrazu máme o dve hodiny rozšíriť telesnú výchovu,“ vysvetlil.
Miron Zelina by sa uberal presne opačným smerom. Vzdelávanie by obsahovo zredukoval na úplnú podstatu, čím by učiteľom vznikol priestor na komunikáciu so žiakmi. Kritizoval inovácie v metódach. Tie, ktoré sa v reformách vyskytujú, totiž už dávno existovali, ako príklad uviedol ranné kruhy, ktoré sa používali už za J. A. Komenského.
Mirona Zelinu sme sa v relácii Aktuálne :24. pýtali aj na povinné škôlky pre trojročných, povinnú maturitu z matematiky, ale aj ďalšie aspekty reformy školstva:
