Na hlavný obsah

Testovanie digitálnych zručností odhalilo silné i slabé stránky slovenských školákov. V medzinárodnej konkurencii však uspeli

Najlepšie znalosti majú v práci s internetom a bezpečnosti.

Študenti pracujúci na počítačoch.
Študenti pracujúci na počítačoch. Foto: TASR/Lukáš Grinaj

Slovensko má za sebou 14. ročník IT Fitness testu – najväčšieho testovania digitálnych zručností v krajinách Vyšehradskej štvorky (V4). Zapojilo sa doň viac ako 66-tisíc žiakov, študentov a učiteľov zo Slovenska.

V kategórii stredných a vysokých škôl sme sa ako krajina umiestnili na prvom mieste. V priemere získali naši študenti takmer 60 percent.

Žiaci slovenských základných škôl sa spomedzi krajín V4 umiestnili o niečo horšie než stredoškoláci. Skončili na treťom mieste s päťdesiatimi piatimi percentami.

“To, že niekt nemá sto percent sa nečudujte, pretože to naozaj, keď má niekto sto percent, tak to je skóre génius v digitálnych zručnostiach. Takže tie výsledky sú dobré, až by som povedal veľmi dobré,“ uviedol predseda Digitálnej koalície Mário Lelovský.

V našej krajine testovanie organizuje Digitálna koalícia, ktorej poslaním je zlepšovanie digitálnych zručností na Slovensku.

Najlepší výsledok spomedzi slovenských základných škôl dosiahli žiaci 1. súkromného gymnázia v Bratislave.

“Dobrý výsledok vďaka dobrým deťom, ktoré počúvajú a naozaj chcú na sebe pracovať. Je to odraz ich vedomostí a zručností, ktoré získali. Takže deti veľmi chcú,“ skonštatovala učiteľka informatiky na 1. súkromnom gymnáziu v Bratislave Agáta Rarogiewiczová.

Testovaniu digitálnych zručností žiakov sa v relácii Správy venovala redaktorka Izabela Kajzerová:

Zdroj: STVR

Najslabšie výsledky v ovládaní kancelárskych nástrojov

Najlepšie znalosti majú žiaci a študenti v práci s internetom a bezpečnosti. Najslabšie výsledky bývajú každoročne v ovládaní kancelárskych nástrojov.

“Ak chceme, aby Slovensko držalo krok s najvyspelejšími štátmi, musíme mladým dať viac než len prístup k technológiám. Musíme ich viesť k pochopeniu, tvorivosti a zodpovednosti pri ich používaní,“ vyhlásil minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ (nezávislý).

Digitálna koalícia na základe výsledkov testovania odporúča zamerať výučbu viac na proces, nie len na výsledok. Rozvíjať kritické myslenie, prácu s dátami alebo využívať nástroje umelej inteligencie s porozumením.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko