Na hlavný obsah

Cestujúci vlakom si od soboty priplatia za kúpu lístka v pokladniciach či priamo vo vlaku

Nový poplatok má pokryť náklady spojené s osobným servisom.

Cestujúci vlakom si od soboty priplatia za kúpu lístka v pokladniciach či priamo vo vlaku
Ilustračná snímka ľudí na bratislavskej Hlavnej stanici. Foto: STVR

Za kúpu lístka na vlak v pokladniciach či priamo vo vlaku si od soboty (15. 3.) cestujúci priplatia. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž zavádza nový servisný poplatok. Kúpa lístka v pokladnici bude spoplatnená sumou jedno euro, vo vlaku sumou tri eurá. V piatok (14. 3.) o tom informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický.

Dopravca pripomenul, že nový servisný poplatok má pokryť náklady spojené s osobným servisom, teda prácou pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a údržbu predajných systémov.

Servisný poplatok sa nevzťahuje na kúpu lístka online prostredníctvom e-shopu alebo aplikácie ZSSK ani na SMS lístok. Oslobodení od neho sú aj seniori či zdravotne ťažko postihnuté osoby s potrebou asistenta.

„Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo digitálny predaj je päťkrát lacnejší – menej ako 30 centov. Výdaj vo vlaku je ešte nákladnejší. Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb,“ vysvetlil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

ZSSK rozbehla aj informatívnu kampaň na vlakových staniciach. Cestujúcim, ktorí nevedia ako kúpiť lístok online, pomáhajú na desiatich staniciach asistenti ZSSK. Do 21. marca sú k dispozícii na hlavnej stanici v Bratislave a na staniciach v Trenčíne, Trnave, Nitre, Nových Zámkoch, Banskej Bystrici, Žiline, Poprade – Tatry, Košiciach i Prešove.

Cestujúcim môžu pomôcť so stiahnutím aplikácie, ukážu postup i výhody online predaja lístka.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika