Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) hlásila v utorok (6. 5.) výpadok. V nefungoval predaj lístkov, a to ani cez internet prostredníctvom aplikácie alebo e-shopu, ani na predajných miestach na staniciach. Upozornil na to Denník N. Predaj lístkov priamo vo vlaku však zostal funkčný.
Hovorca ZSSK Dominik Drevický uviedol, že problém vznikol na strane IT dodávateľa. Webová stránka www.zssk.sk bola nedostupná do zhruba 15.28 h.
Dopravná spoločnosť v skorších popoludňajších hodinách odkázala cestujúcim, že do vlakov môžu nastupovať pre výpadok bez lístkov. Po istom čase im však odporučila zakúpiť si lístok prostredníctvom SMS správy, napísal Denník N s tým, že tieto lístky platia len v osobných vlakoch.
Predaj lístkov vo vlaku funguje
Servisné poplatky za dodatočnú kúpu lístka vo vlaku sa vyberal ako za bežných okolností, avšak cestujúci majú možnosť požiadať o vrátenie poplatku prostredníctvom reklamácie.
Ako ZSSK priblížila na sociálnej sieti, urobiť tak môžu na ktoromkoľvek predajnom mieste ZSSK alebo emailom na reklamacie@slovakrail.sk. ZSSK počas výpadku neuplatňovala žiadne sankcie za nepredloženie cestovného lístka.