Na hlavný obsah

Na Slovensku je jedným z najvplyvnejších influencerov: Michal YakSha Novotný radí, ako uspieť na sociálnych sieťach

Má obrovský záber aj príbeh.

Influencer a kreatívec Michal YakSha Novotný.
Influencer a kreatívec Michal YakSha Novotný. Foto: STVR

Michal YakSha Novotný je podľa časopisu Forbes jedným z najvplyvnejších influencerov Slovenska. Má obrovský záber aj príbeh. Je z Martina, korene má aj vo Vietname a nejaký čas žil v New Yorku. Rozprávali sme sa s ním v relácii Peniaze.

YakSha v osemnástich rokoch založil sieť streetwearových predajní. Šéfoval aj hudobnému vydavateľstvu a prezývku YakSha má od trénera thajského boxu. Dnes pomáha aj iným presadiť sa v reklame a v brandži je synonymom kreatívy, úspechu a profesionality.

YakSha začal pred rokmi ešte na sieti MySpace. Jeho úspechu pomohlo, že už od začiatku mal vždy produkt, ktorý na sieťach propagoval.

„Pracoval som so sociálnymi sieťami vždy ako s promokanálom, takže v čase, keď som napríklad organizoval koncerty, tak som veľmi veľa propagoval práve koncerty, hudbu, interpretov. Ako sa môj život vyvíjal, menili sa nejaké moje pracovné veci, tak som sociálne siete využíval rovnako,“ vysvetlil YakSha.

Z influencingu sa dá vyžiť

Sociálne siete robí podľa vlastných slov „veľmi autenticky“. „Takže ten rast je potom naozaj veľmi organický. Vždy, keď sa venujem nejakej novej, atraktívnej téme a veľa ju propagujem, tak sa vždy objavujú noví followeri a zasahujem nové kruhy,“ dodal.

Instagram buduje viac ako desať rokov. Priznal, že žiadna aktivita, ktorej sa kedy venoval, nikdy nemala biznis plán.

„Vždy som začal robiť niečo z nadšenia a postupne tie peniaze do toho vždy prídu. Samozrejme, je to určite finančne zaujímavé, ale nebol to na začiatku plán. Je to skôr cesta,“ povedal jeden z najvplyvnejších influencerov na Slovensku. Z influencingu sa na Slovensku podľa YakShu dá vyžiť.

Dôležitá je dôvera a autenticita

Pri výbere značiek na spoluprácu je pre neho dôležitá dôvera. „Ich práca ma musí nejako osloviť a musím tej značke dôverovať,“ skonštatoval. Základom úspechu na sociálnych sieťach je podľa YakShu konzistentnosť.

„Množstvo mojich klientov sa sťažuje na to, že keď dajú post po dlhšej dobe, tak ich followeri práve opúšťajú. Jedna z chýb, ktoré robia, je, že nie sú konzistentní,“ vysvetlil. Osamelý post ľuďom pripomenie, že sledujú niekoho, kto nie je aktívny.

Tí, ktorí uspejú, majú rovnako ako YakSha aj autenticitu, ktorou sa získava dôvera publika. „A zároveň majú aj business mindset. Vedia si jasne zadefinovať, prečo to robia, čo chcú komunikovať, vedia byť konzistentní, vedia si urobiť stratégiu, plánovať dopredu a taktiež sa neboja experimentovať,“ uviedla výkonná riaditeľka Elite Model Management Bratislava Barbora Beljaková.

Autenticita zostáva zásadná. Jej sila je aj dôvodom, prečo sa na sieťach budeme častejšie stretávať so surovejším, menej pripraveným obsahom. „Odchádza trend krásneho obsahu, natočeného a nasvieteného obsahu. Myslím, že príde čo najsurovejší obsah, ktorý pre ľudí bude najviac autentický a najviac uveriteľný,“ uzavrel YakSha.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika