Pri Českých Budejoviciach sa vo štvrtok (20. 11.) ráno zrazili rýchlik a osobný vlak. Informoval o tom portál spravodajskej televízie ČT24 s odvolaním sa na hovorcu Správy železníc Martina Kavku. K incidentu došlo na trati medzi mestom Zliv o a obcou Dívčice. Na mieste zasahujú záchranné zložky.
Jedného z rušňovodičov museli z kabíny vyslobodiť. Hajtman Juhočeského kraja Martin Kuba vo vysielaní stanice ČT24 spresnil, že pri nehode utrpeli ťažké zranenia štyri osoby, stredne ťažké poranenia bez ohrozenia na živote utrpelo deväť ľudí a do 25 ľudí bolo zranených ľahko.
Kavka pre Rádiožurnál Českého rozhlasu priblížil, že všetci cestujúci by už mali byť evakuovaní. Na miesto prišla aj polícia, ktorá okolnosti nehody vyšetruje. Kriminalisti začali trestné stíhanie pre podozrenie z trestného činu všeobecného ohrozovania. Zraneným bol k dispozícii aj psychológ.
Bez systému ETCS
Generálny inšpektor Dráhovej inšpekcie Jan Kučera vo vysielaní stanice ČT24 uviedol, že trať, na ktorej sa vlaky zrazili, nie je vybavená zabezpečovacím systémom ETCS. Informáciu servera Zdopravy.cz, že rušňovodič rýchlika prešiel návestidlo Stoj a narazil do osobného vlaku, nepotvrdil s tým, že je to zatiaľ len špekulácia.
„Ak by na tejto trati bol nainštalovaný systém ETCS, bol by plne funkčný a ak by bol nainštalovaný aj na dráhových vozidlách, k tejto nehode by s najväčšou pravdepodobnosťou nedošlo. Vlak by bol zastavený pred návestidlom,“ dodal Kučera.
Zrážke vlakov sme sa venovali aj v relácii Správy :24:
Podľa českého ministra dopravy v demisii Martina Kupku sa so zavedením ETCS na tejto trati počíta po roku 2030. Nehoda podľa neho ukazuje, že je potrebné ďalej pokračovať v rozširovaní moderného zabezpečenia, ktoré je schopné predchádzať ľudskej chybe.
Za dôležité to považuje aj generálny riaditeľ Správy železníc Jiří Svoboda. Na sieti X spresnil, že v súčasnosti je prevádzka ETCS zavedená na 620 kilometroch českých tratí a ďalšie úseky sa pripravujú.
Záběry z místa nehody. pic.twitter.com/AxQO1LvHOX
— Policie ČR (@PolicieCZ) November 20, 2025
