Na hlavný obsah

Na trase medzi Prahou, Bratislavou a Budapešťou bude jazdiť najmodernejšia vlaková súprava v strednej Európe

Krajiny sľubujú nový štandard v cestovaní.

Na snímke nová moderná súprava ComfortJet.
Na snímke nová moderná súprava ComfortJet. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Na medzinárodnú vlakovú trasu, ktorá spája Prahu s Bratislavou a Budapešťou, nasadia od polovice decembra zatiaľ najmodernejšiu vlakovú súpravu v strednej Európe – tzv. ComfortJET. Jeho súčasťou sú napríklad bezdrôtové nabíjačky, bezbariérové sedenie pre imobilných na vozíku, či detské kino pre najmenších cestujúcich.

České dráhy, Železničná spoločnosť Slovensko aj Maďarské železnice sľubujú nový štandard cestovania medzi tromi metropolami – Prahou, Bratislavou a Budapešťou.

„Koncept medzinárodnej železničnej dopravy musí byť postavený na troch pilieroch. Primeraný cestovný čas, primeraná cena, a to tretie, vysoká kvalita a vysoký komfort. Som presvedčený, že táto súprava zložená z deviatich vozňov tieto kritériá plne spĺňa,“ hovorí podpredseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Rastislav Glasa.

Vlakovému prepojeniu troch krajín sa v Správach venoval redaktor Radoslav Šebo:

Nová vlaková súprava má kapacitu viac ako 555 miest na sedenie. Z toho približne stovka cestujúcich môže cestovať prvou triedou.

„Má klimatizáciu, dobíjanie zásuviek, Wi-Fi, palubný zábavný portál, prepravuje bicykle, detský kútik a tak ďalej,“ vysvetľuje námestník generálneho riaditeľa Českých dráh Jiři Ješeta.

„Každoročne zaznamenávame asi pol milióna cestujúcich na tejto trase. V tomto roku sme však takýto počet zaznamenali už po prvých desiatich mesiacoch,“ dodáva námestník generálneho riaditeľa holdingu MÁV pre stratégiu László Reich.

Tieto vlakové súpravy sú konštruované tak, aby mohli jazdiť rýchlosťou 230 kilometrov za hodinu. Na slovenských koľajniciach, ale zatiaľ ani na tých u našich susedov, to možné nie je.

„Konkrétne na tejto trati, na ktorej bude tento vlak nasadený, máme naprojektované rýchlosti v modernizáciách, ktoré dnes robíme. Budeme tam mať rýchlosti 200 km/h. Prvú dvestovku ukončíme o dva roky,“ tvrdí rezignovaný generálny riaditeľ ŽSR Ivan Bednárik.

Vlakové súpravy s rovnakou alebo aspoň podobnou kvalitou by chcela železničná spoločnosť Slovensko nasadiť aj na trať Bratislava – Žilina – Košice. Kedy, nateraz nespresnila.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko