Na hlavný obsah

Domácnosti môžu o energopomoci získať ďalšie informácie. Rezort hospodárstva spustil aplikáciu

Služba mala fungovať od 15. decembra, omeškala sa však pre kybernetický útok.

Osoba povoľuje ventil na radiátore.
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Domácnosti môžu o energopomoci získať ďalšie informácie. Ministerstvo hospodárstva spustilo aplikáciu pre úradníkov. Poskytne osobné údaje, overenie počtu členov domácnosti aj identifikáciu odberných miest.

Ministerstvo hospodárstva chcelo pôvodne poskytnúť klientskym centrám prístup k databázam. Služba mala fungovať od 15. decembra. Dôvodom meškania je podľa ministerstva kybernetický útok, ktorému rezort čelil.

„My sme premyslene chceli dať túto službu na klientske pracoviská, pretože osvedčenie klientskych pracovísk počas posledných rokov, čo sa týka poskytovania služieb štátu pre občanov, bolo veľmi úspešné,“ uviedla ministerka hospodárstva Denisa Saková (Hlas-SD).

V rámci príprav rezort hospodárstva najnovšie spustil aplikáciu. Tá umožňuje preveriť konkrétnu situáciu každého klienta. Funguje na infolinke a okresných úradoch.

Kritika opozície

„Vedia občanom poskytovať ďalšie personalizované informácie, ktoré sa týkajú ich domácnosti a odberných miest. Ako napríklad overenie počtu ľudí v domácnosti, identifikácia odberných miest či žiadosť o výpis finančných informácií, z ktorých bola vyrátaná bonita domácnosti, a možnosť podania námietky,“ informovala hovorkyňa Ministerstva hospodárstva Mária Pavlusík.

Opozícia dlhodobo kritizuje, že klientske centrá poskytnú informácie iba v prípade, že sa dostavia všetky dospelé osoby, ktoré majú v domácnosti trvalý pobyt.

Aplikácii k energopomoci pre úradníkov sa v relácii Správy venovala redaktorka Soňa Hlavatá:

„Stotisíce ľudí, ktorí sú napríklad v bytovkách, stále nevedia, ako to bude. A tí, ktorí to chcú zistiť, tak majú organizovať hromadné zájazdy na klientske centrá,“ tvrdí poslanec NR SR Július Jakab (Hnutie Slovensko).

„Táto problematika vôbec nepatrí na hospodárstvo, lebo to nie je energetická záležitosť. To je vec sociálnej podpory. Takže malo sa o to starať ministerstvo sociálnych vecí. Využili by sa už existujúce štruktúry typu sociálna poisťovňa a podobne,“ povedal odborník KDH na energetiku a bezpečnosť Andrej Žiarovský.

„Klientske centrá budú naďalej zaznamenávať všetky podnety od občanov, ktorí majú k energopomoci konkrétne pripomienky na základe vlastnej skúsenosti,“ doplnila hovorkyňa rezortu hospodárstva.

V klientskom centre sme v utorok (23. 12.) nestretli nikoho, kto by sa pýtal na energopomoc. Podľa zamestnancov centra sa väčšina ľudí informovala telefonicky. Osobne prišli doobeda len štyria ľudia.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika