Na hlavný obsah

Diaľnicu D3 na Kysuciach začnú stavať už o niekoľko dní. Miestni obyvatelia na ňu čakajú už desaťročia

Kysučanov čakajú výrazné dopravné obmedzenia.

Diaľnicu D3 na Kysuciach začnú stavať už o niekoľko dní. Miestni obyvatelia na ňu čakajú už desaťročia
Už o niekoľko dní začnú stavať diaľnicu, na ktorú Kysuce čakajú desaťročia. Foto: STVR

Už o niekoľko dní začnú stavať diaľnicu, na ktorú Kysuce čakajú desaťročia. D3 má prepojiť Slovensko s Poľskom a Českom. Patrí k najdôležitejším dopravným tepnám na severe krajiny. Kysučania musia počas výstavby rátať s obmedzeniami a zmenami v doprave. 

Výstavba diaľnice D3 na Kysuciach je jedna z najpomalšie budovaných tepien na Slovensku. Stavia sa takmer 30 rokov a vodiči denne stoja v kolónach.

“Celé územie Kysuckej doliny trpí kongesciami a dopravnými nehodami,” vysvetľuje riaditeľka odboru dopravy Žilinského samosprávneho kraja Gabriela Tisoňová.

Minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD) prišiel s dobrou správou – dlhoočakávaný úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica má zhotoviteľa. “Môžeme sa už čoskoro tešiť na to, že sa na tomto úseku objavia bagre,“ uvádza.

Takmer desaťkilometrový úsek postaví spoločnosť Skanska. “V rámci verejného obstarávania sa podarilo znížiť predpokladanú hodnotu zákazky, ktorá bola okolo 300 miliónov, až na okolo 260 miliónov,” pokračuje minister.

Výstavbe novej diaľnice sa v Správach venovala redaktorka Zuzana Lechanová:

Čaká ich náročné obdobie

Obce a mestá na Kysuciach čaká veľmi náročné obdobie. Najzložitejšie to bude v Kysuckom Novom Meste, ale aj v Krásne nad Kysucou. „Obchádzkové trasy sa musia urobiť cez mesto,“ objasňuje primátor mesta Krásno nad Kysucou Jozef Grapa.

“Čaká sa na to už 30 rokov. Sme radi že sa to posunulo. Za Kysucké Nové Mesto však môžem povedať, že najdôležitejší úsek pre nás, pre celé Kysuce a v celom koridore, je križovatka Kysucké Nové Mesto-Radoľa,“ hovorí primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihalda.

Dokonca sa uvažuje nad tým, že nákladnú dopravu z Kysúc úplne vylúčia. Už sa rokuje s Poľskom aj Českou republikou. “Aby dopravu odklonili už na ich území. Tak, ako to bolo, keď sme mali zablokovaný cez Strečno tranzit,” pokračuje Grapa.

“Ani my nevieme, čo nás čaká. Budeme sa to snažiť vydržať a upokojovať situáciu. Budeme sa snažiť dookola vysvetľovať ľuďom prečo je to dôležité,” uvádza Mihalda.

Na úseku diaľničiari vybudujú 22 nových mostov, križovatku, odpočívadlo aj migračný koridor pre zver. Celú diaľnicu D3 musia dokončiť do roku 2029. “Dovtedy máme alokované financie z Európskej únie a snáď si ich nenecháme prepadnúť,” dodáva Mihalda.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny