Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) hlásila výpadok predajných systémov. Lístky sa nedajú kúpiť elektronicky ani prostredníctvom online obchodu, ani cez aplikáciu IDeme vlakom. Informovala o tom na svojej webovej stránke. Dopravca už výpadok odstránil a nedostupné služby už opäť fungujú.
Aktuálne prebieha detailná interná analýza prebiehajúca aj v spolupráci s dodávateľmi, ktorou sa ZSSK snaží prísť na príčinu výpadku. Uviedol to pre spravy.stvr.sk odbor komunikácie národného dopravcu.
Dopravná spoločnosť pripomenula, že súčasne používaný predajný systém má vyše 20 rokov, vplyvom čoho nie vždy dokáže spoľahlivo zvládať požiadavky a objemy predaja.
ZSSK pritom napriek zastaranému systému presúva predaj do online priestoru, čoho výsledkom je aj zavedenie tzv. poplatkov za služby. Tie sa platia v prípade, že si zákazník kupuje lístok pri výdajnom okienku alebo priamo vo vlaku. Počas výpadku sa tento poplatok neuplatňoval, informoval odbor komunikácie železničnej spoločnosti.
Národný dopravca sľubuje procesné aj technické opatrenia, aby sa takéto výpadky v budúcnosti neopakovali. „Stabilizáciu priebežne riešime spolu s dodávateľmi. Cieľom je, aby zákazníci mali spoľahlivý a užívateľsky príjemný predajný kanál, ktorý zodpovedá ich očakávaniam a moderným štandardom,“ uviedol odbor komunikácie pre spravodajský web STVR.
V prípade výpadkov internetových predajných systémov sa zákazníci ZSSK môžu obrátiť na pokladnicu alebo vlakový personál. V prípade tratí so samoobslužným výpravným systémom radí dopravca kúpiť si cestovný doklad prostredníctvom SMS na čísle 2255 pri cestovaní mimo Tatier a 2233 v Tatrách.