Na hlavný obsah

Roky sa sťažujú na železničné priecestie: Desiatky minút spustené závory blokujú cestu aj sanitkám či hasičom

Niektorí zažili na priecestí poriadne nebezpečné chvíle.

Spustené závory blokujú cestu aj desiatky minút.
Spustené závory blokujú cestu aj desiatky minút. (Foto: STVR)

Obyvatelia Brodna pri Žiline sa už roky sťažujú na železničné priecestie. Spustené závory blokujú cestu aj desiatky minút a niekedy aj záchranným zložkám. Dúfali, že nová diaľnica D3 prinesie riešenie, no napojenie na ich mestskú časť v projekte chýba.

„Závory sú za 24 hodín podľa štatistiky železníc 144-krát zatvorené, v celkovej dĺžke za tých 24 hodín je 290 minút, čo máte pomaly päť hodín,“ povedal obyvateľ mestskej časti Brodno Miloš Horváth.

Asi 80 percent obyvateľov Brodna žije práve za železnicou. Na spustené závory si museli zvyknúť. Počas nášho asi polhodinového nakrúcania je to už štvrtý vlak, ktorý tadiaľto prechádza. Podľa miestnych tu vznikajú aj nebezpečné situácie. Neraz sa stalo, že pred spustenými rampami zostali stáť sanitky či hasiči.

Svoje o tom vedia aj vodiči autobusov, niektorí tu zažili poriadne nebezpečné chvíle. „Autobus sa pohol, v ten moment biele svetlo zhaslo, zasvietilo červené a rampa narazila do autobusu priamo. A o minútku prefrčal vlak,“ opísal obyvateľ mestskej časti Brodno Marián Kuchár.

Na výstavbu diaľnice D3, ktorú nedávno ohlásil minister dopravy, sa tešili aj obyvatelia Brodna. Verili, že sa konečne vyrieši aj ich dlhoročný problém. Preložka cesty I/11 mala viesť mimo železničného priecestia a vytvoriť nové napojenie. Lenže zhotoviteľ zvolil variant mimoúrovňového riešenia, bez prístupu pre Brodno.

Problému so železničným priecestím v Brodne sa v Správach z regiónov venovala redaktorka Zuzana Lechanová:

Zdroj: STVR

Na nadjazd sa nedostanú

Ponad železničné priecestie pôjde veľký nadjazd, na ktorý sa však obyvatelia z tejto mestskej časti nedostanú, a tak sa dlhému čakaniu pred rampami nevyhnú.

„Čiže my tu budeme mať most, po ktorom budú jazdiť autá, na druhej strane budú stáť hasiči, policajti, sanitka a budú sa dívať, ako na druhej strane prechádzajú autá, ale oni budú mať závory dole,“ uviedol Horváth.

„Stavba v Brodne je projektom Národnej diaľničnej spoločnosti, a preto žilinská samospráva môže konať len v rámci svojich zákonných možností,“ vyhlásila hovorkyňa mesta Žilina Zuzana Ondrášová.

„Samotný projekt prešiel ako vždy verejným, otvoreným a mediálne ostro sledovaným procesom v rámci všetkých potrebných konaní, bol diskutovaný a pripomienkovaný všetkými kompetentnými orgánmi, vrátane verejnosti a samospráv,“ reagoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák.

„Ani ja, ani nikto z Brodna nevedel, že teraz je ten čas, teraz sa ozvite, teraz je niečo na schvaľovanie,“ podotkol Horváth.

Podľa obyvateľov by namiesto veľkého nadjazdu stačila klasická križovatka v tvare T s podchodom pre peších. Takéto riešenie by bolo aj lacnejšie.

„Momentálne pripravujeme zadanie na spracovanie štúdie realizovateľnosti dopravného napojenia preložky cesty I/11, ktorú si objednáme priamo u spracovateľa projektu D3,“ dodala Ondrášová.

Samospráva pripravuje aj stretnutie obyvateľov Brodna s primátorom Žiliny.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny