Cestujúcich, ktorí idú vlakom z Levíc smerom na východ, čaká ešte mesiac prestupovania do autobusov. Trať je v úseku uzavretá. Železnice na nej vymieňajú štyridsaťročné výhybky aj zabezpečovacie zariadenie. Ľudia kritizujú, že cestovanie trvá príliš dlho.
Tí, ktorí cestujú vlakom z Bratislavy do Banskej Bystrice, prípadne až do Fiľakova, prídu do cieľovej stanice najmenej o hodinu a pol neskôr ako autom. Hovoria, že na pohode im nepridá ani prestupovanie do autobusu v Leviciach a späť do vlaku v Kozárovciach.
Na úseku medzi Levicami a Kozárovcami montujú nové trolejové vedenie, stavajú nástupište a vymieňajú koľaje s výhybkami.
„Táto investícia výrazne prispeje k bezpečnosti železničnej dopravnej cesty, odstráni nevyhovujúci stav železničného zvršku. Predmetom stavby je obnova diaľkového ovládania zabezpečovacieho zariadenia stanice Veľké Kozmálovce,“ vyhlásila hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.
Rekonštrukcii železnice medzi Levicami a Veľkými Kozmálovcami sa v Správach venoval redaktor Miroslav Lyko:
Oprava komplikuje život ľuďom
Súčasťou opravy trate je aj rekonštrukcia tohto železničného priecestia. Ľudia z Veľkých Kozmáloviec sa cezeň na hlavnú cestu nedostanú do 9. decembra. Musia prechádzať obchádzkou. Najviac to komplikuje život tým, ktorí pracujú v Tlmačoch.
Namiesto zhruba dvoch kilometrov teraz musia prejsť cez celé Kozmálovce a Tlmače. Priecestím pred jeho uzavretím jazdili denne stovky áut.
„Hneď v blízkosti priecestia sa nachádza veľká firma, vyvážajú drevnú hmotu pre papierne, takže veľa aj kamiónovej dopravy tadiaľto prechádza,“ uviedol starosta Veľkých Kozmáloviec Tomáš Báťa.
Zrekonštruované priecestie s modernou signalizáciou bude podľa odborníka bezpečnejšie a vďaka novým výhybkám môže byť na trati už od decembra doprava plynulejšia.
„Automatizácia teraz vyslovene posunie riadenie dopravy dopredu a budú to, myslím, cítiť aj cestujúci, že tie meškania už nebudú také veľké,“ povedal Jozef Gašparík z Katedry železničnej dopravy na Žilinskej univerzite.
Oprava úseku medzi Levicami a Kozárovcami bude stáť železnicu 40 miliónov eur.
