Na hlavný obsah

Prieskum odhalil, ako vnímajú zahraniční návštevníci Bratislavu a či sú ochotní sa do nej vrátiť

Do budúcna je dôležité zvýšiť povedomie o Bratislave.

Bratislava
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol Zachar

Zahraniční návštevníci hodnotia Bratislavu pozitívne. Viac ako polovica sa plánuje do slovenskej metropoly vrátiť. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala Bratislavská organizácia cestovného ruchu – Bratislava Tourist Board (BTB) na vzorke 7 237 respondentov z jedenástich európskych krajín, ktoré sú pre Bratislavu z pohľadu cestovného ruchu dôležité.

„Výsledky prieskumu potvrdzujú, že Bratislava má silný potenciál opakovaných návštev, no pre jeho naplnenie je dôležité rozvíjať produkty a zážitky, ktoré podporia dlhší pobyt návštevníkov,“ skonštatovala predsedníčka predstavenstva BTB Nina Erneker.

Pozitívnu emóciu s návštevou hlavného mesta vyjadrilo 85 percent respondentov, desať percent malo neutrálny postoj a zvyšných päť percent hodnotilo svoju skúsenosť negatívne. Stráviť v Bratislave viac dní si vie predstaviť 57 percent návštevníkov a 51 percent plánuje návrat do troch rokov. Návštevníci oceňujú blízkosť, kompaktnosť, dostupnosť, históriu a architektúru mesta.

Lepšia komunikácia o Bratislave

Z prieskumu tiež vyplynulo, že 77 percent z tých, ktorí Bratislavu ešte nenavštívili, nevidí žiadne bariéry v tom, aby si ju v budúcnosti vybrali za cieľ svojej cesty. Zároveň 59 percent ju plánuje navštíviť v blízkej dobe.

Len 2,7 percenta opýtaných Bratislavu navštíviť neplánuje. Viac ako polovicu z tejto skupiny je však možné podľa výsledkov prieskumu ovplyvniť lepšou komunikáciou a zvýšením povedomia o meste.

„Bratislava netrpí negatívnym imidžom, ale nízkou znalosťou značky. To znamená, že imidž mesta má zdravé základy a ľudia, ktorí ho poznajú, ho vnímajú pozitívne. Kľúčom do budúcnosti je zvýšiť povedomie o Bratislave,“ podotkla Erneker.

Cieľom prieskumu bolo zistiť, ako zahraniční návštevníci vnímajú Bratislavu. Výsledky zachytávajú nielen štatistické údaje, ale aj motivácie, postoje a vnímanie mesta z pohľadu ľudí, ktorí Bratislavu už navštívili. Taktiež ale aj tých, ktorí s ňou zatiaľ nemajú osobnú skúsenosť.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny