Cestujúcim na vybraných železničných staniciach pomáhajú odborní asistenti. Ich úlohou je pomôcť všetkým, ktorí si nevedia zakúpiť lístok cez aplikáciu prípadne cez internet.
Ak si cestujúci kúpia cestovný lístok v aplikácii, vyhnú sa novým poplatkom, ktoré Železničná spoločnosť (ZSSK) zavádza v marci.
Ten, kto si cestovný lístok kúpi priamo na stanici, si priplatí o euro viac. Vo vlaku ho vyjde drahšie o tri eurá. Ak sa chce cestujúci poplatku vyhnúť, môže si lístok kúpiť v aplikácii alebo na internete.
Aby sa cestujúci rýchlejšie zorientovali v aplikácii, pomôžu im asistenti. Tých ľudia stretnú na niekoľkých železničných staniciach.
„S cieľom uľahčiť prechod na digitálne riešenia sme spustili informačnú kampaň, počas ktorej vysvetľujeme a pomáhame našim cestujúcim sprevádzať ich celým procesom nákupu v online prostredí, v aplikácii,“ vysvetlil hovorca ZSSK Dominik Drevický.
Online kupovaniu lístkov na vlak sa v Správach venovala redaktorka Rebeka Filandová:
Kampaň potrvá do polovice marca
Kampaň potrvá do polovice marca. „Ide o krajské mesta plus Poprad Tatry a Nové Zámky, kde vo vybraných dňoch na staniciach cestujúcich môžu stretnúť naše odborné konzultantky,“ dodal Drevický.
„Keď niečo nevedia, tak si stiahnu aplikáciu a príde za nami. My im to ukážeme, zaregistrujeme ich. Máme veľmi dobré ohlasy na to, že digitalizácia ide do popredia, že už nemusia čakať v rade a zdržiavať sa. Takto si kupujú lístky v pohodlí domova a nemusia riešiť, či stihnú vlak alebo nie,“ priblížila odborná asistentka ZSSK Katarína Paulíková.
Podľa ZSSK aktuálne nakupuje cestovné lístky cez mobilnú aplikáciu alebo online 45 percent cestujúcich. Železnice plánujú digitalizáciou toto percento zvýšiť.